Java FX

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Ik heb een nieuwe java update gedaan. Gebruik firefox op windows 7, 32 bits.
Java.com beveelt java 7 versie 4 aan.

De Javainstaller installeert gelijktijdig Java FX. Ik houd er niet van als ongevraagd software op mijn pc gezet wordt.
Waarvoor dient dat en heb ik dat nodig?

Java is ooit gemaakt als programmeertaal om applicaties beter te laten werken. Daar de techniek niet stil staat zijn ze nu bezig met JavaFX die ooit in de toekomst Java zal vervangen.

Het is onschadelijk en doet geen kwade dingen op de computer.
Ik begrijp dat je geen ongewenste software op de pc wilt maar als je Java gebruikt geef je stiekem ook toestemming om JavaFX te gebruiken.

Een stukje leesvoer van Java zelf. -->> http://www.java.com/nl/about/

Java, een geldmachine? Heb ik dat nog nodig?

Het is onschadelijk en doet geen kwade dingen op de computer.

Heb zelf inmiddels ook wat gegoogled.
Java doet misschien geen kwade dingen op je computer, maar onschadelijk lijkt het ook niet.
Steeds vaker blijkt Java een makkelijk veiligheidslek.

IT-experts lijken ook niet zo blij zijn meer met java, de open source wereld niet zo met Oracle.
Diverse grote IT-bedrijven ook niet gezien de blijkbaar agressieve manier waarop het bedrijf zich opstelt.
Oracle is het bedrijf dat openoffice.org, Java e.d. van Sun heeft overgenomen.

Mocht het je interesseren: Dit artikel in Javaworld verduidelijkt uitgebreid (in het Engels) de geschiedenis van SunJava.
Ook het gedrag van Oracle wordt besproken, bedrijfsmatig is een monopoly niet slecht, natuurlijk.

Er is veel hierover op het web te vinden, ik wist dat helemaal niet.

Ik zet in ieder geval die plugins uit, merk ik vanzelf hoevaak ik ze nodig heb.
Dank voor de reactie.

Je hebt helemaal gelijk. De reden ook waarom bijvoorbeeld MacOS het liefst geen Java meer toe laat. Helaas is deze wereld is het niet te doen zonder.
Je kunt je alleen maar goed beveiligen tegen indringers. Maar dit was altijd al een vast gegeven in Microsoft omgeving.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan