java gegevens door mailen via html of php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonet

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Dit is mijn 1e berichtje op dit forum.
ben bezig met een soort van webwinkel te maken
dit is opgebouwd in java en heb ik van internet
nu wil ik een aantal velen laten invulen zoals naam en adres email
als dat dan ingevuld is wil deze gegevens via verzenden naar klant en naar de aanbieder sturen zodat de bestelling verstuurd kan worden.
de bestelde producten bevinden zich in de boodschappen wagen
deze krijg ik via de volgende instructie op de website
<script language="JavaScript">
<!--
CartView(1);
//-->
</script>

maar hoe krijg ik deze gegevens in de email via bv een php script?
ik hoop dat iemand mij kan helpen:love::love:

Als je de gebruiker velden in wilt laten vullen kan je het beste via html een klein formpje maken met de dingen die je moet weten van de gebruiker.
nu voeg je aan dit form gewoon extra velden toe met javascript..

ik weet niet of die cartView(1) een array of iets dergelijks is, maar je moet in ieder geval achter die product array zie te komen (wat de gebruiker allemaal besteld heeft) -- neem aan dat je de javascript shop niet zelf hebt geschreven?

in ieder geval dan loop je even door die array heen en schrijf je verborgen velden weg die je dan automatisch mee submit

Code:
for(var i = 0; i < products.length; i++)  {
  document.write('<input type="hidden" name="products[]" value="'+ products[i].productid?? +'" />');
}

en als de gebruiker dan op submit klikt dan kan je in de php pagina de gegevens ophalen en mailen ofzo...

je kan doen

PHP:
$products = $_POST['products'];
if(is_array($products)) {
  foreach($products as $product) {
    en dan iets met al product ids doen??
 }
}
else {
  ?? no products ??
}

//check mail() functie van php

hoop dat je er wat aan hebt, weet verder ook niet hoe die shop in elkaar zit, dus kan je niet echt veel meer helpen
greets NoSoupForYou

Laatst bewerkt:
heb het inderdaad niet zelf geschreven het java script maar het is nu dankzij jouw tips opgelost. bedankt :thumb::thumb:

Als je de gebruiker velden in wilt laten vullen kan je het beste via html een klein formpje maken met de dingen die je moet weten van de gebruiker.
nu voeg je aan dit form gewoon extra velden toe met javascript..

ik weet niet of die cartView(1) een array of iets dergelijks is, maar je moet in ieder geval achter die product array zie te komen (wat de gebruiker allemaal besteld heeft) -- neem aan dat je de javascript shop niet zelf hebt geschreven?

in ieder geval dan loop je even door die array heen en schrijf je verborgen velden weg die je dan automatisch mee submit

Code:
for(var i = 0; i < products.length; i++)  {
  document.write('<input type="hidden" name="products[]" value="'+ products[i].productid?? +'" />');
}

en als de gebruiker dan op submit klikt dan kan je in de php pagina de gegevens ophalen en mailen ofzo...

je kan doen

PHP:
$products = $_POST['products'];
if(is_array($products)) {
  foreach($products as $product) {
    en dan iets met al product ids doen??
 }
}
else {
  ?? no products ??
}

//check mail() functie van php

hoop dat je er wat aan hebt, weet verder ook niet hoe die shop in elkaar zit, dus kan je niet echt veel meer helpen
greets NoSoupForYou

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan