Java installatie -> msvcrt.dll incompatable

Status
Niet open voor verdere reacties.

kathodyne

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
15
Ik heb een tijd geleden java verwijderd van de computer......ik meende dit niet nodig te hebben.
Het is nu wel weer nodig, alleen ik krijg het niet geinstalleerd.

Ik draai windows 2000, Sp4
Tijdens het installeren, via de offline installatie, krijg ik tijdens het kopieren van de bestanden een foutmelding: Microsoft visual C++ Runtime library; MSVCRT.dll for win32; Error: MSVCRT.dll is not compatible with win32s.

Daarna krijg ik Java's: error 1722...

en stopt de installatie.

Inmiddels heb ik al vele keren de opties op de java site m.b.t tot fouten opgevolgd (de-installeren)
Msvcrt.dll door een niewe versie vervangen wil niet....aangezien deze in gebruik schijnt te zijn....

Hopelijk weet hier iemand raad!

gr. kathodyne
 
Beste muurhond,

Heb de bovenstaande versie gedownload:

De install meldt, dat er niet in veilige modus kan worden geinstalleerd.

ik krijg nog steeds de boven beschreven fouten :confused:

gr. kathodyne
 
Ga es naar Start-Uitvoeren en tik daar sfc /scannow in, gevolgd door ENTER. Windows zal nu proberen om bestanden te herstellen indien nodig, zorg dus dat je de Windows 2000-cd in de computer hebt zitten.

Voor meer info, kijk es hier:
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Men gebruikt hier Windows XP, maar werkt voor Windows 2000 hetzelfde.
 
hallo,

Bedankt voor de scannow tip, dat is volgens mij wel goed geweest om eens te doen.

ik heb sfc /scannow gedraaid en daarna de computer opnieuw opgestart.
De off-line versie heb ik geinstalleerd maar hij geeft weer dezelfde foutmelding.......

Vreemd dat het na zo'n complete checkup van systeembestanden nog steeds niet oke is......
Hopelijk heb je nog meer ideeen......

gr. kathodyne
 
Download het volgende bestand en pak het uit met bijv Winzip. Plaatst nu het uitgepakte bestandje (msvcrt.dll) in de map Windows\System. Wel overschrijven als hierom gevraagt wordt.

Download

Helpt dit?
 
nee, helaas niet...

-edit-
vervangt SFC /scannow ook bestanden die op dat moment in gebruik zijn??? Omdat ik in windows\system wel msvcrt.dll kan vervangen. Alleen de msvcrt.dll die in windows\system32 staat, kan ik niet vervangen/verplaatsen omdat een of ander iets het gebruikt.....maar wat?

bij taakbeheer->processen en services kom ik die .dll nergens tegen.....
De dll is onderdeel van visual C++ (whatever that is.....) en wel:
Microsoft visual C++ run time direct link library (<-betekenis msvcrt.dll?)

hierover ben ik gaan opzoeken en ik kwam bij microsofts oerwoud website terecht.....dus daar zal ik ook wel niet veel wijzer van worden......

is het een optie om visual c++ te vervangen / downloaden ???? (en hoe, die staat nl. niet in add/delete programs)

gr. kathodyne
 
Laatst bewerkt:
aaarrrgggh, ik word helemaal leip hiervan, wat is dit nu.....grrrr....k$%-computer.....
zo, dat moest er even uit :evil:

ben weer even bezig geweest met dit vreemde probleem......verder bordurend op de msvcrt.dll die in system32 staat.....
heb het read-only vinkje weggehaald bij properties.....geen resultaat
heb 'vc6redistsetup_enu' van microsoft gedownload, die vervangt ook msvcrt.dll....geen resultaat

heb via command prompt:
ren msvcrt.dll msvcrt.dll.bak
del msvcrt.del (dit lukte!!!, kreeg geen melding dat de file in use was)
copy msvcrt.dll c:\windows\system32\

Toen weer eens java geprobeerd.....geen resultaat :shocked:

ik word echt knetterleip van die java....hoe kan dit nu.....zucht....

gr. kathodyne
 
In uw software lijst (start, uitvoeren, appwiz.cpl), staat daar geen Microsoft Virtual Machine in? of Microsoft VM)? Want als deze de fout brengt, mag je nog vele andere Java's installeren, soms geraak je er niet vanaf.

Indien aanwezig, deinstalleer en installeer clean van java.com
 
hallo,

Na een tijdje Java met rust gelaten te hebben, toch maar weer eens bezig gegaan.

Ik heb de clean utility van microsoft geprobeerd en daarme Java verwijderd.
Helaas krijg ik gewoon weer dezelfde foutmelding.

Ideeen, iemand???

gr. kathodyne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan