Java-leerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste lezers,

ik ben een 1e jaars ICTstudent die als onderdeel van het programma het vak Programmeren moet volgen.
Dit programmeren gebeurt in Java met het programma BlueJ.

Er zijn nu al 6 lessen voorbij, maar ik heb de basis niet onder de knie.
Weet er iemand een manier om zo snel en goed mogelijk de basis van Java te leren?
Evt. een Nederlandse website of een boek, alles is goed!
Het is nu al zo dat ik geen huiswerk kan maken omdat ik de basis niet ken.
Dit huiswerk moet elke zaterdag/zondagavond worden ingeleverd,
ik kan het echter niet inleveren omdat ik het niet maken kan.

O.a. een vraag in hw-opdracht voor vandaag:

-In een Java-app voor bankieren, dus bijhouden rekeningen, saldo-info, etc. moet ik klassen maken maar welke?
Ik had in gedachten rekening(nummer), saldo, bijschrijving en afschrijving maar nu zei iemand me dat bij- en afschrijving methoden zijn van klasse rekening(nummer).

Basis java

Hoe je java onder de knie krijgt is voor iedereen anders, sommige leren het door boeken te lezen andere weer door zelf te klungelen en/of te kijken naar open source java programma's.

Over je huiswerk vraag:

Hoe je je programma opbouwt moet je helemaal zelf weten, als je maar duidelijke namen gebruikt voor methoden en classes, zodat anderen het ook kunnen begrijpen ook is het handig als je je code becommentarieert.

Voor je bank programma:

Zelf hou ik eigenlijk het volgende aan:
"Zelfstandig naamwoorden worden klassen, werkwoorden worden functiies".

Bankrekening -> klasse, afschrijven/bijschrijven zijn functies.

hoe ik het heb geleerd is gewoon beginnen, heb gebruik gemaakt van een boek wat niet echt een leerboek is om Java te schrijven maar voor UML, maar 't gaf me wel een kickstart.