JAVA leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
ik ben nu een beetje bezig met c++ leren maar ik vroeg me af wat de mogelijkheden van JAVA zijn. Want bij c++ duurt het nog best lang voordat je van het DOS scherm af bent en weet hoe je een fatsoenlijke applicatie kan maken. is dat bij JAVA ook het geval?
en sluit JAVA ook beter aan op mijn ervaring met turbo pascal en visual basic?

Dat is bij java evengoed het geval.
Java is een object georiënteerde taal en die kan je dus niet echt vergelijken met pascal of VB. Als je het boek head first java gebruikt om java te leren (aanrader) ben je na 12 hoofdstukken grafisch aan het programmeren.

bedankt voor de tips maar is er toevallig ook een online tut? want ik heb het niet zo heel erg op boeken :P
maar als het niet anders kan dan word het toch maar in een boek duiken ;)

Je kan head first java downloaden als pdf. Je weet wel ...
Met online tutorials heb ik weinig ervaring voor Java. Een echte goede up to date tutorial ken ik niet.

dan zal ik dat eens doen ;) want om nu een boek te gaan kopen had ik niet zo zin in.
en ik heb nog helemaal geen verstand van JAVA dus dit kan een hele domme vraag zijn: gebruikt JAVA een compiler? zoja welke en is die gratis?

je pdf zal alles uitleggen.
Als je de JDK installed en dan instaleer je de compiler vanzelf mee.

javac is dan het commando

je kan ook eclipse of een andere ide installeren die het je een pak makkelijker zal maken

dus JDK is een compiler net als eclipse. alleen als ik het goed versta is eclipse een betere of een makkelijkere?
en ik snap niet wat je bedoeld met het javac command?

Ok.

Jdk = java development kit. Dit moet je sowieso installeren. Anders kan je gewoonweg geen java code compileren. Als je daarna eclipse installeerd heb je een programma dat je java code controleerd zonder dat je het handmatig moet gaan typen door middel van het commando "javac jouwclassnaam" in het dos scherm.

ok, een korte samenvatting om te kijken of ik het snap.
eerst download je jdk daarmee maak je je code en compile je het
om het makkelijker voor mezelf te maken download ik eclipse die controleert de code die ik typ zodat ik het niet handmatig hoef te controleren met het commando in het dos scherm: javac jouwclassnaam.

ik heb dat pdf boek iets al gedownload en jdk al geinstaleerd dus ik ben al een stukje begonne :D
en nog erg bedankt voor de reacties de hulp die je tot nu toe hebt gegeven was erg bruikbaar :D

The new boston (http://www.thenewboston.com) heeft grote duidelijke series aan java video tutorials. Van een beginners-serie tot aan een advanced- en gaming development serie.

Misschien is het een idee om daar is te gaan kijken als je op zoekt bent naar tutorials.

ik zal eens gaan kijke ;P
zo k weet wel dat het instaleren van die compiler of hoe dat ook precies heet een echte 'pain in the ass'
maar ik had ook nog z'n youtube filmpje gevonde die dat uitlegde maar ik weet nie meer welke :P
maarja alles is geinstaleerd en werkt nu :D

pain in the ***?
Jdk installeren en klaar. next next next finish

ik kon de snelkoppeling voor de compiler nie vinde :$ tot dat ik er achter kwam dat het met dos commando's enzo moest :P
tja ik was het gedoe met c++ en turbo pascal en visal basic nog een beetje gewent ;) maarja nu werkt alles inclusief eclipse dus
nu kan ik gaan oefene :D

[edit] ik heb dit bericht maar verwijderd en naar een nieuwe post gedaan ;) ik heb het gevoel dat er zo meer mensen naar kijken [edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan