Java ME bluetooth

• Onderwerp starter Onderwerp starter Clank
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vrijdag een beetje aan het uitproberen geweest met JavaME op mijn Samsung S3110 telefoon. Nu lukt een Hello World programma enzo goed, dus ik dacht ik ga het even wat moeilijker maken door er bluetooth bij te pakken. Nou, ik documentatie zoeken, niks mis mee. Ik kom alleen op een package terecht die ik nergens kan vinden. Het betreft hier de package javax.bluetooth. Via de website van sun kom ik alleen maar op documentatie ervan, en dat geloof ik ondertussen wel. Iemand had het op een forum ook nog over de wireless toolkit, maar dat is niet de package maar een ander programma dat het (volgens mij) ook kan compilen, wat sun dan weer afraadt omdat het zwaar verouderd is. Kan iemand mij even verder helpen?

Mvg,

Cas

Dat wil zeggen dat het alleen een aanrader is voor mobile aparatuur

Ik was zelf ook aan het zoeken hoe het moest kan je me vertellen hoe je het installeerde op de phone en liet werken??

meestal aanleunend aan een 1.3 Je mist dan de swing enz. dus het wordt toch iets meer schrijven waar je merkt dat je ook je knoppen zal moeten invoegen als img en niet kan berekenen en bijgevolg het juiste formaat moeten bezitten.

Je eerste zin is niet echt helemaal duidelijk. Maar laten werken is makkelijk. Je krijgt ergens bij je source code mappen, een .jar en een .nogwat bestand. Beide kopieeren naar je telefoon dmv micro sd of kabeltje en dan niet de .jar maar die andere even openen. Volgens mij .jad.
En het laatste stuk is ook niet helemaal duidelijk.

Het gaat er eigenlijk gewoon om dat hij niet compiled, aangezien hij de bluetooth klassen niet kan vinden. En ik ook niet.

dan moet je een import hebben of toch een libnaam ik kijk anders wel eff

Die import heb ik al gevonden. Dat is namelijk Javax.Bluetooth. Die kan hij alleen nergens vinden. Ik heb dit eerder gehad, en dan moest ik een package downloaden en installeren, alleen kan ik die niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan