java => php

Status
Niet open voor verdere reacties.

traxion

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
ik heb een spelletje gemaakt in java en nou wil ik dat er een highscore wordt bijgehouden op de site(dat doe ik met php)

om een java variable naar een php vaiable temaken heb je een html protocol nodig of zo(ergens gelezen) weet iemand er een die ik daarvoor zou kunnen gebruiken of hoe ik er zoeen zou kunnen maken.

mijn site

hier gaat het om ( er zit nog geen php in omdat de ftp offline is)

Ben niet bekend met javascript, maar heb je broncode f bekeken, en lijkt een klein beetje op php:)
Maar wat ik denk:
PHP:
if (finished >= 18) {
alert('You did it in '+document.f.b.value+' !');
init();
} else {
oktoclick = true;
      }

Dat als je die alert aanroept, en dat er op ok geklikt wordt, de gegevens naar de database moeten worden geschreven?

Dus het lijkt mij iets in deze richting:
if(click==ok)
{query naar de database schrijven}

Maar dan zit je met die variabele, en ik zou niet weten hoe je een javascript variabele omzet naar php
:confused:
Dat antwoord blijf je me schuldig:)

ok dan zijn we al even ver

ik kom zo verook al maar het probleem is dat java op jouw pc met cookies werkt en php op de server. dus ik moet de java op een manier om zetten naar php

Mischien dat je hier wat aan hebt:
Setcookie()

en dan aanroepen met deze: $_cookie

//edit:

Je schrijft met javascript een cookie naar pc, en met php selecteer je deze. En als je dan op ok klikt, naar een pagina gaat waar dit gedaan wordt en de tijd naar de database schrijft. Op deze pagina zou je eventueel ook nog een invoer veld voor een naam ofzo kunne maken:D Hoop dat je hier verder mee kan:D:thumb:

Laatst bewerkt:
eey bedankt ik zal dat vanaaf wel ff gaan uitzoeke

daarvoor vindt k het nou echt te warm maar alvast bedankt

Klopt:cool: ik ga ook weer naar buiten en trek er weer 1 open;)

Suc6! Ik weet niet OF het kan, maar lijkt me wel;)

uhm die 2 dingen van jou ik heb ze geprobeert maar het werkt niet echt hard

ik heb zon ideetje om via een formulier (automatisch) het tegaan doen en dan de code encrypten om het minder hack gevaarlijk temaken

maar daar werk ik nog aan of dat wel mogelijk is

je hoort nog wel wat van mij

Zowel Java als php hebben prima functies om met databases te praten. Dit zou ook prima gebruikt kunnen worden om efficient scores op te slaan. Wellicht is dit een mooi tussenvormpje?

Wat ook kan is iets als een xml pagina gebruiken, maar als je veel gebruikers hebt zal daar dus meer laadtijd in komen.

-edit-
Grmbl het gaat dus om JavaScript en niet om Java.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan