Java probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennizS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
3
Ey Mensen,

Ik heb een Applicatie in JBuilder gemaakt.

Ik heb div. frames met elkaar gekoppeld. Nu is het de bedoeling dat de ingevulde waarden van een textfield meeneem naar frame 2.

In frame 1 heb ik: String pw1_achternaam = pw1_achternaam.getText();

Ik kom er niet echt uit.. Kan iemand me helpen?

Dank je wel.
 
Je zult toch iets meer moeten vertellen over wat er niet lukt. Je voorbeeldcode werkt zo te zien al niet, omdat een String en een textfield(?) dezelfde naam hebben. Probeer je precieze probleem wat duidelijker te beschrijven.
 
Hmm ik zou dit ook wel graag willen weten. Stel nou dat ik in frame1 deze code heb:

Code:
String tekst1 = tekstvak1.getText();

Dan geeft hij dus de tekst in tekstvak 1 als waarde aan de variabel tekst mee. Maar word deze waarde gediscard als je een frame verder gaat? En zo ja, hoe neem je die waarde dan mee?
 
ik heb het:

Public Static String test

test = bla.getText();
 
De variabele static maken is inderdaad een mogelijkheid, maar vaak niet de beste / mooiste oplossing.
 
En waarom is dat niet de mooiste oplossing? En wat stel jij dan voor?
 
Static variabelen zijn er om een variabele niet aan een object te koppelen, maar aan alle objecten van de klasse. Jij wilt alleen maar waarden doorgeven van het ene object naar het andere.

Een betere oplossing kan ik zo niet voorstellen, omdat ik niet weet hoe jouw programma in elkaar zit. Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat je de waarden van de variabelen meegeeft bij het aanmaken van het object, dus aan de constructor. Je kunt ook eerst het object aanmaken en met set methoden de waarden toekennen aan het nieuwe object.

Erg afhankelijk van jouw implementatie dus!
 
Misschien zou je het ook gewoon in het scherm kunnen opslaan in de DB, en daarna weer uit de DB laden. Maar dat is ook afhankelijk van de desbetreffende implementatie denk ik?
 
Wat bedoel je met DB? Een database? Dan wordt het helemaal complex! Zonder de code is niet te zeggen wat een goede oplossing is.
 
Zo complex ook weer niet. Je hebt een gegeven, je slaat deze op in een DB (Database idd) en je kan deze ten alle tijden toch weer terug halen en de waarde aan een variable meegeven? :D
 
Ja klopt, maar als je alleen maar de waarde van een variabele van een scherm aan een ander hoeft door te geven dan is een database overbodig complex.
 
Een vaak gebruikte methode om gegevens tussen klassen uit te wisselen is het maken van getters en setters. In het object van je 2e frame moet je dan wel beschikken over het object van je eerste frame. Dit kan je een stapje hoger regelen.

In een bepaalde klasse besluit je om 2 keer een frame aan te maken. Van beide frames heb je dus nu een variabele die naar het object verwijst. Deze klasse kan informatie meegeven aan de frameObjecten (door het adres van het andere frameObject mee te geven) maar kan ook zelf voor de informatieuitwisseling zorgen, door bijvoorbeeld een getter:
getTextFromTextfield(int frameNumber)

Er zijn heel veel manieren om dit binnen java op te lossen en DAAROM wil Sauria graag code zien om dit specifieke probleem op de gepaste wijze op te lossen.
 
Je zult toch iets meer moeten vertellen over wat er niet lukt. Je voorbeeldcode werkt zo te zien al niet, omdat een String en een textfield(?) dezelfde naam hebben. Probeer je precieze probleem wat duidelijker te beschrijven.

Als je het mij vraagt kan je voor een local en een member best dezeflde naam gebruiken als je maar this voor de member zet.
String ditwordtlelijkecodewaargeenmensmeerietsvanlezen = this.ditwordtlelijkecodewaargeenmensmeerietsvanlezen.getText();
 
Ja, dat kan zeker! Maar in het voorbeeld staat het niet. Daarom ben ik ook benieuwd naar de rest van de code.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan