Java prog maken newbi

Status
Niet open voor verdere reacties.

xirdo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
1
Ik zal eerlijk zijn, heb nog nooit een programma gemaakt en zou dat graag willen leren. Het liefst java programma, omdat ik het programma uiteindelijk voor een website ga gebruiken. Alle tips en adviezen zijn welkom en mocht ik er een jaar of 2 over doen geen probleem ik wil het gewoon leren.

Het programma:
Ik wil dus een programma maken die als volgt werkt. Ik heb bijv. een database met alle fruitsoorten, laten we zeggen 1000 verschillende soorten. Elke fruitsoort krijgt dus een eigen nummer dus het begint:
www...........nl/appel_bruin-p1.jsp
www...........nl/appel_geel-p2.jsp
www...........nl/appel_oranje-p3.jsp
www...........nl/appel_geel-p4.jsp
www...........nl/banaan_bruin-p5.jsp

Dus ik heb een database met en wil met mijn programma deze verschonen. Mijn database geeft 1000 objecten aan. Maar er zitten ook dubbele objecten bij en deze wil ik weg filtreren. Mijn programma moet mij zeggen (zie boven voorbeeld) p2, p4 zijn dubplicaties van elkaar etc.

Nou gezien dat ik geen ervaring heb luid mijn vraag dus. Waar moet ik beginnen met lezen ( iemand een handige beginners website ), welke programma moet ik gebruiken om dit te bouwen en hoelang gaat dit duren ongv.

Als iets onduidelijks is hoor ik het graag, Dankk uu!!!:d
 
Als je een SQL database o.i.d. zo wilt controleren, kan je waarschijnlijk beter PHP gebruiken, volgens mij is Java client-sided en kan het niet van zichzelf op de server queries op een database uitvoeren om data te krijgen en te veranderen, dan heb je alsnog php nodig, en dan is het beter het in 1 taal te doen ipv van de ene naar de andere.
 
Hallo,

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar wat ik zie is dat je duplicaties wilt filteren? Als ik dit aanneem kan je een aantal dingen doen:

- Je kan de SQL dit laten filteren, er zijn keywords voor (DISTINCT uit mijn hoofd, anders moet je even googlen.
- Je kan het in de programma zelf doen.

Gr Mount
 
volgens mij is Java client-sided en kan het niet van zichzelf op de server queries op een database uitvoeren om data te krijgen en te veranderen, dan heb je alsnog php nodig, en dan is het beter het in 1 taal te doen ipv van de ene naar de andere.

Wat lees ik hier? Java kan perfect server side werken en kan perfect queries uitvoeren op een database...

Je hebt allereerst een editor nodig voor Java-applicaties in te maken zoals Netbeans of Eclipse.

Als je een webapplicatie wil maken begin je maar met JSP: (tutorials.

Als je een desktopapplicatie wil google je maar naar Java Swing.

Als je nog nooit een applicatie hebt gemaakt gaat dit eigenlijk vrij lang duren.

Veel succes!
 
Wat lees ik hier? Java kan perfect server side werken en kan perfect queries uitvoeren op een database...

Je hebt allereerst een editor nodig voor Java-applicaties in te maken zoals Netbeans of Eclipse.

Als je een webapplicatie wil maken begin je maar met JSP: (tutorials.

Als je een desktopapplicatie wil google je maar naar Java Swing.

Als je nog nooit een applicatie hebt gemaakt gaat dit eigenlijk vrij lang duren.

Veel succes!
MMM
gaat toch vlot tegenwoordig .
Als je weet dat Xampp(testserver) een tomcat:)8080) aan boord heeft
Als je weet dat met web.xml de relatie snel legt en moet je weten je kan direct linken naar jsp zonder web.xml ook dus het eenvoudig dat hij wil moet wel lukken.

Zoeken op Java Server Pages, java beans
Je Moet zeker de post en get niet overslaan voor je begint omdat je structuur anders onmiddelijk fout zit

Verder ook kijken naar session om de data over meerdere paginas te kunnen gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan