java progje op andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

tchembado

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Hoihoi, ik ben net begonnen met java, en heb een klein vraagje.

Ik heb een tijdje met c++ geexperimenteerd, en daar kreeg je altijd een .exe file als je de code compileerde. Deze kon je dan gemakelijk naar andere windows gebruikers doorsturen zodat deze het progamaatje konden testen.

Bestaat er ook zo een mogelijk heid voor Java progjes? Want alsik het compileer vind ik nergens een .exe file terug. En in de andere pc java volledig laten integreren en de compiler eropsteken en dan de source laten compilen lijkt me iets te veel werk.

Groetjes, Tchembado

Jij gebruikt de JDK (Java Development Kit) om java programma's te compileren. Een andere gebruiker kan snel de JRE (Java Runtime Environment) downloaden en daarmee jouw gecompileerde programma's uitvoeren. Een programma van jou bestaat dan uit een aantal .class bestanden, of uit 1 .jar bestand dat een aantal .class bestanden bevat. Hieraan kun je zelfs een zogenaamd MANIFEST toevoegen. Daarmee krijg je een 'uitvoerbaar' jar bestand. Windows gebruikers met de JRE geinstalleerd kunnen er dan op dubbelklikken om jouw programma uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan