Java programmeren op mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
3.143
Hey,

Ik vraag me eigenlijk af of het te doen is om zelf programma's te schrijven voor mijn Sony Ericsson v630i. Ik heb wel programmeer ervaring met Java en C. Maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen met een programma voor mijn mobiel. Zijn er al standaard libraries?

Het hoeft niet een lastig programma te worden maar iets als een valuta omreken programma of iets dergelijks.

Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt..
 
Je zoekt Java ME (Sinds kort is er ook JavaFX mobile, maar dat zal je telefoon niet kunnen draaien). Zelf ben ik niet echt een fan van Java ME en schrijf ik mijn mobiele applicaties in C#
 
Hey thanks voor je reactie

Ik had het ondertussen zelf al gevonden, en met wat kleine tutorials heb ik nu een werkend euro omreken programmaatje gemaakt voor de vakantie. Hij ziet er alleen niet zo flitsend uit maar daar valt weinig aan te doen.

:thumb:
 
Hey,

Ik vraag me eigenlijk af of het te doen is om zelf programma's te schrijven voor mijn Sony Ericsson v630i. Ik heb wel programmeer ervaring met Java en C. Maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen met een programma voor mijn mobiel. Zijn er al standaard libraries?

Het hoeft niet een lastig programma te worden maar iets als een valuta omreken programma of iets dergelijks.

Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt..

Hai,
hier heb je een link waar je een aparte compiler kunt vinden om jave voor mobile te programmeren.
http://www.eclipse.org/downloads/

Gr H
 
Waar vond je die informatie rimsic? Ik ben ook op zoek naar zoiets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Je zoekt Java ME (Sinds kort is er ook JavaFX mobile, maar dat zal je telefoon niet kunnen draaien). Zelf ben ik niet echt een fan van Java ME en schrijf ik mijn mobiele applicaties in C#
Om in C# te programmeren moet je toch een mobile framework geïnstalleerd op je mobiel hebben?
 
Android

Als je goed in JAVA bent, zou ik eens gaan kijken naar Android. Dit fantastische OS is stelt je in staat om in JAVA zeer uitgebreide applicaties te maken met behulp van de Libraries die in Android zitten. Ik weet het, je telefoon ondersteunt geen Android, maar het is misschien iets voor de toekomst om mee te nemen ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan