Java Runtime Environment Version 5.0 Update 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Het lukt maar niet om : Java Runtime Environment Version 5.0 Update 11
te installeren.

Bij de instructies staat :"Gebruikers van Windows XP SP2: controleer uw browservenster om te zien of aan de bovenkant van dat venster in de informatiebalk het volgende bericht wordt weergegeven: 'This site might require the following ActiveX control: J2SE Runtime Environment 5.0 Update 11 '.
Als dit bericht wordt weergegeven, klikt u op de informatiebalk om ActiveX control in te schakelen en door te gaan met de installatie van de Java-software".


Zie : http://www.java.com/nl/download/windows_ie.jsp?locale=nl&host=www.java.com

Nu, dit bericht wordt in mijn browservenster NIET weergegeven. Nergens staat dan, hoe je hier mee om moet gaan !

Ik heb deze update van Java nodig, om op 'n site uit tabellen bepaalde waarden te kunnen kiezen (daar staan nu nog de bekende rode kruisjes).

Ik gebruik Windows XP-SP2 met Explorer 7.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het wellicht over het hoofd gezien,
Het staat onderaan m'n vraag IE7 vermeld !
 
Oeps :eek: Okay, ga in IE7 naar Extra, Internet opties, tab Beveiliging, knop Aangepast niveau. Scroll naar de regels over ActiveX besturingselement. Een aantal moet aangevinkt staan als Inschakelen, een aantal als Vragen, en een enkele als Uitschakelen.
Ondertekende of Bekende of Eerder gebruikte als Inschakelen, Niet-ondertekende of Onbekende als Uitschakelen. Degene die jij moet hebben is denk ik:ActiveX besturingselement met handtekening downloaden zetten op Vragen, dan krijg je die gele balk in IE7.
 
Zie de bijlagen. Die jij aangaf, staat al op 'vragen'.
Welke dan; gewoon maar proberen (een voor een) ?

Of . . . . . wellicht dat de strenge beveiliging van JAVA-VM op normaal moet worden gezet !
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • ActivX-1.JPG
    ActivX-1.JPG
    40 KB · Weergaven: 35
  • ActivX-2.JPG
    ActivX-2.JPG
    42,4 KB · Weergaven: 38
  • JAVA-VM.JPG
    JAVA-VM.JPG
    35,5 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
De Javabeveiliging die daar staat heeft betrekking op java-scripts uitvoeren, niet met downloaden. Ga eens naar deze Java-site. Bij mij gaat hij als ik op Begin download klik naar Verify your installation en besluit met Congratiolations, you have the latest version of Java en daarboven staat Java Runtime Version 1.5.0_11. Gaat het bij jou al anders als je in de eerste link op "Begin download" hebt geklikt? Als het allemaal niet lukt, ga dan naar Configuratiescherm, Java. In de tab General klik je op Delete (onderaan) daarna naar tab Update en knop Update now (onderaan). Lukt het nu wel?
 
Gedaan en wel gelukt. Maar als ik weer naar de betreffende site ga, zie ik nog altijd die kleine rode kruisjes. Ik begrijp er geen bal van. De eigenaar van de site erover gebeld en die zegt, u bent de eerste met dit probleem. Zie de bijlagen.
 

Bijlagen

  • JAVA 1.JPG
    JAVA 1.JPG
    45,9 KB · Weergaven: 37
  • JAVA 2.JPG
    JAVA 2.JPG
    21,2 KB · Weergaven: 31
Verwijder alle Tijdelijke internetbestanden en leeg ook Geschiedenis. Herstart de PC en probeer die site nog eens.
 
Mmm...ga weer eens terug naar de tab Beveiliging, Aangepast niveau. Scroll helemaal naar beneden, Uitvoeren van scripts. Daaronder moeten de eerste twee in ieder geval op Inschakelen staan. Is dat bij jou zo?
 
Laatst bewerkt:
Dan toch maar terug naar jouw eerste suggestie:eek: Experimenteer eens met de beveiligingsinstellingen van Java, eerst Normaal. (Als die werkt, sorry voor de omweg :) )
 
Gedaan(beveiliging JAVA op normaal). Zonder resultaat. Zo langzamerhand denk ik, dat het aan de betreffende site ligt(van onze gemeente). Ik heb tenslotte de JAVA-update kunnen installeren. Hoe kan ik 'in z'n algemeenheid' de juiste werking van JAVA testen ?
 
Bij CCleaner HAD ik onder de optie Applicaties, Internet, Sun Java aangevinkt staan (nu uitgezet).
Als je dan CCleaner runt en DAARNA Javaondersteunende acties oproept krijg je de bekende rode kruisjes te zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan