Java server draaien op Synology DiskStation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met programmeren in Java. Nu heb ik een server-applicatie geschreven voor een chat, en die zou ik nu graag willen draaien op mijn Synology DiskStation DS111, met DSM 4.0. Ik zie alleen niet zo snel een mogelijkheid om dit even eenvoudig te doen. Zou iemand me hierbij kunnen helpen?

inloggen met SSH en via de console de server starten. als je het vanuit het grafische deel wil bedienen moet je een volledige package maken

Er is ook een Java Manager package. Misschien heb je daar nog wat aan.

Ik zou trouwens updaten naar DSM 4.2. Behoorlijke verbetering. Niet in de laatste plaats de performance van de webinterface

inloggen met SSH en via de console de server starten. als je het vanuit het grafische deel wil bedienen moet je een volledige package maken
Ik ben zelf geen geweldige netwerk-expert, dus zou iemand me misschien kunnen uitleggen hoe dit moet? Ik werk ook zelden met de DiskStation, als het om andere dingen gaat dan netwerkopslag.

Inloggen op DSM en SSH toegang inschakelen. vervolgens een SSH client zoals putty downloaden:

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

hiermee op de nas inloggen met:

root
<je admin user password>

Vervolgens kom je in een busybox linux shell alwaar je de opdrachten kunt ingeven. Uiteraard moet inderdaad java geïnstalleerd zijn op je machine om het uberhaubt mogelijk te maken. Ik zelf heb alleen ervaring met python en perl dus precieze instructies voor java kan ik niet geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan