Java Start

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste,

ik zou willen gaan programmeren in java ik heb al wat ervaringen in het programmeren in de talen C ,c# en php maar nu zoek ik nog een goede uitleg hoe van start te gaan heb wel al wat simpele programmetjes gemaakt maar ik zoek iets die nog verder gaat .

ook wens ik te weten te komen hoe je uitvoerbare pakketten maakt net zoals we hebben in c# exe in java noemt dit anders jar dacht ik ?

hopelijk kan iemand mij hier verder helpen en voor het iemand hier ten woorde brengt ik heb dit al een gegooglt maar dit kwam niet tot mijn gewenst resultaat

Voornaamste zaken zijn
Editors
* netbeans
* Eclipse
Installaties
* JDK1.6 of 1.7
* indien je de webtoer op wil gaan Moet je ook kijken naar tomcat,jboss,glasefishe,hibernate

indien je je mail geeft stuur ik u een documentje

Laatst bewerkt:
kenikavanbis,

Je reactie's zijn een beetje half dus daarom ga ik alain1988 maar een paar handige linkjes geven,
zo kunnen andere mensen die dit topic lezen ook nog wat ervan opsteken!

Persoonlijk raad ik aan om Eclipse te gebruiken; dit omdat het het de meestgebruikte Java IDE is.
Maar ik heb ook al wat gewerkt met Netbeans, en kan het begrijpen als je hier voor zou kiezen.

Een paar aanraders wat betreft tutorials;

http://thenewboston.org/list.php?cat=31 [Beginner - TheNewBoston]
http://thenewboston.org/list.php?cat=25 [Intermediate - TheNewBoston]
http://thenewboston.org/list.php?cat=30 [Game Development - TheNewBoston]

Officiele Java Tutorials:
http://docs.oracle.com/javase/tutorial/index.html

Verder raad ik het mensen persoonlijk altijd aan om een goed boek aan te schaffen;
Dan zou je eens kunnen kijken naar:

Introduction to Java Programming [Comprohensive version] van Y. Daniel Liang

Als je nog wat meer nodig hebt, zeg het dan even!

Als je al C# kennis hebt, is het vrij simpel om java te leren, C# en java zijn ongever hetzelfde toch groten deels.
enkel het uitvoerende bestand is anders, wat je vermelde de .jar

om die .jar uit te voeren op gewoone computer, kan je doen via cmd.
voorbeeldje: Test_App.jar en dit bestand in C:/

open cmd en typ: cd C:/
in cmd typ je dan: java -jar "Test_App.jar"

Zo open je een .jar bestandje

Met vriendelijke groetjes, Jim

Laatst bewerkt:
Er zijn veel gelijkenissen qua syntax maar daar houd het ook grotendeels op.
Achterliggend zijn er natuurlijk dingen die zowel bij C# als bij Java handiger zijn!
Van Java vind ik bijvoorbeeld de garbage collector een enorm voordeel (hierover verschillen meningen),
en bij C# heb je veel meer controle over o.a. geheugen beheer. (begrijpelijk aangezien Java op een VM draait)

Dat daargelaten; een jar hoeft niet per se op jou manier te worden uitgevoerd.
Als je Java SDK en Java Runtime Environment gewoon goed hebt geïnstalleerd kan je gewoon op een .jar dubbelklikken!

Zorg wel dat je de laatste versie van alle Java software hebt, maar dat is iets wat je sowieso in je achterhoofd moet houden
als je begint met programmeren in een dergelijke taal.

Nogmaals veel succes!

jars kan ik gewoon openen maar wat ik niet goe weet hoe ik zelf een project dat je afwerkt hebt in een jar kan steken zodat het ook voor de end user dubbelklikken is

als je het het in een .jar wilt steken moet je gewoon "Clean and build" doen, dan komt dit in een Dist mapje terecht.
Foto:

Uploaded with ImageShack.us

Als je gewoon een .jar file wilt opstarten zonder CMD te gebruiken, kan je in C# een programmatje ervoor schrijven ;).

Hier heb je nog verdere info.
http://ostermiller.org/opening_jar_files.html

Laatst bewerkt:
Zie toegestuurde cursus 8=>build.xml apache ANT
Wat dient u te installeren voor jars te builden ant 1.7
antplugins zijn (antinstaldir/lib)
ant-jnlp-war-0.9.jar
commons-net-2.0.jar
commons-net-ftp-2.0.jar
jakarta-oro-2.0.8.jar
jsch-0.1.39.jar
mail.jar
mysql-connector-java-5.1.6-bin.jar

zie file build.xml (onder de item beschikbaar) te maken in je project en dan uitvoeren.(eclipse)

Laatst bewerkt:
Het spijt me kenikavanbis, maar ik lijk steeds minder te begrijpen wat je precies wil.
Je Nederlands is niet overal even duidelijk, mijn excuses. Ik begrijp hoe verschrikkelijk offtopic dit is,
Maar ik wil dat ook andere helpmij-ers later hulp kunnen hebben aan deze post.

Daarom; het bouwen van een uitvoerbaar Jar bestand in Eclipse:

Ga naar File > Export > Java > Runnable Jar File

zet in het volgende menu'tje de instellingen goed:

Launch Configuration > De hoofdklasse van je applicatie (Deze bevat de methode public static void main())
Export Destination > De gewilde plaats van je applicatie (vb. C:\test.jar, dan heet je bestand test.jar en staat het op de C-schijf)
Library Handling > Extract required libraries into generated JAR
Save as ANT script NIET aankruisen.

Als alles goed is gegaan heb je nu je JAR-file waar jij hem hebt geplaatst! (Export Destination)

Met vriendelijke groet,

lees post 2 daarna post 3
en weet dat je beter zou moeten weten dat je met ant exact de jar kan samen voegen en op u mannier te veel handelingen moet doen

mijn build
compileert
maakt jar
signeert jar
maakt jnlp
maakt update op internet
maakt docs en plaats de updates op internet

dus hier kan jij enkel van dromen denk ik dus mischien moet je het ook eens bekijken

Zelfs als ik er van zou dromen (compleet niet van toepassing, en ik gebruik zo zelden .jar bestanden dat ik die extra 5 minuten wel zou spenderen)
Is het stapsgewijs wel makkelijker. Ik lees jou posts maar begrijp weinig van de zinsbouw.
Maar goed commentaar is commentaar en ik zou ook best zo kunnen beginnen maar goed.

Het maken van een uitvoerbaar .jar bestand kan simpeler,
en ik heb in dit geval ook nergens iets gelezen over zijn behoefte aan al deze functie's.
We wachten op een reactie, en zodra we die niet krijgen kunnen we allemaal tevreden zijn lijkt mij!

lees post 2 daarna post 3
en weet dat je beter zou moeten weten dat je met ant exact de jar kan samen voegen en op u mannier te veel handelingen moet doen

mijn build
compileert
maakt jar
signeert jar
maakt jnlp
maakt update op internet
maakt docs en plaats de updates op internet

dus hier kan jij enkel van dromen denk ik dus mischien moet je het ook eens bekijken

Als je een beetje project hebt dan is dit wel een must.
Ik zou graag ook dat document van je ontvangen aangezien ik zelf te weinig kennis heb van ANT en ik hier al eens eerder tegen aan gelopen ben :)

Rest enkel nog een mail adres om naar te zenden let op het is javacursus met ook iets over ant in en ik extra de nieuwe build file toegevoegt
ter attentie moet je *** zoeken ik neem aan dat je niets bent mijn hosting loginggegevens en verder moet je elke error waar hij stopt oplossen als tags niet gekend zijn moet je
een ANT_HOME maken ook alle plugins toevoegen als hierboven omschreven en verder problemen hoor ik wel

content is van de opensource gemeenschap.

Thanks, informatie is altijd welkom ^^ je kan het document versturen naar *****

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan