java virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
ik kreeg gister van mijn MSE virus scanner dat JAVA
een virus bevatten en gevaarlijk was,dus ik kon het verwijderen
Nu van morgen gaf FireFOX een melding dat de addone van java niet goed was en moest FF opnieuw opstarten om dat java te verwijderen
wat is dit allemaal??? meer mensen die er last mee hebben???

Norman gaf bij mij ook altijd een alert bij java, nu gebruik ik nod32 geen problemen mee. ik denk dat het virus in java een false positive was. maar omdat je nu een bestandje in java hebt verwijderd kan het programma nu niet naar behoren werken. dus je moet of java updaten of herinstaleren.

Dat is waarschijnlijk, de java update, hier zijn inderdaad vaker problemen mee, heb zelf een half uur zitten klooien om het voor elkaar te krijgen. Probeer het eens met Google Chrome ;)

Ik kreeg gisteren ook het verzoek om dat binnen Firefox uit te schakelen.

Wanneer je bij Firefox naar Add-ons gaat onder het menu Extra, Plug-ins kiest en dan naar de uitgeschakelde "Java plugin, JRE versions below 1.6.0_31 or between 1.7.0 and 1.7.0_2" gaat kan je op meer bijzonderheden klikken en krijg je de hele uitleg te lezen over waarom die uitgeschakeld moest worden.

Het komt in het kort hierop neer dat er een aantal actieve bedreigingen zijn die daarin een zwak punt hebben gevonden. Je wordt aangeraden om deze Plug-in te updaten of uit te zien naar een nieuwere versie. Op die pagina (de onderstaande url) staat een link naar de download van het bekende installatieprogrammaatje.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/blocked/p80

Je kunt daar ook het blokkeringsverzoek lezen en er staat in de tekst dat je er verder mee mag werken wanneer je de beschreven risico's accepteert.

De virusscanner die je even eerder de computer hebt laten scannen is ook over dat veiligheidslek gevallen of je was al het slachtoffer van een aanval hierop geweest. Groet. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan