Java volgorde van iets veranderen (klinkt vaag: weet t)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag: is het mogelijk om Java een woord door elkaar te laten gooien, dus dat als je bijvoorbeeld: Hallo intypt dat Java daar iets van maakt van: laHlo en dat jij dan t woord moet raden? En kan t ook zo gemaakt worden dat t telkens anders is?? Zou een goede oefening zijn voor mn sussies om te leren lezen:o :o :o :o :p :p
Alvast bedankt allemaal!!:D :D

EDIT
voor de duidelijkheid: Java vraagt eerst of je een woord in wil typen, en daarna husselt hij de letters van dat woord door elkaar en laat dat op een "schoon" scherm zien inclusief de vraag wat het woord moet zijn...:D:D:D
Oh en als dit niet kan in Java, kan het dan wel met Qbasic of Visual Basic?? Dit zijn nl de talen waar ik een klein beetje verstand van heb...:o:o

Laatst bewerkt:
Dit kun je met zo'n beetje alle talen wel voor elkaar krijgen. Het komt erop neer dat je een woord vraagt en de letters op een random manier opnieuw toont. Kan dus ook met Java. Heb je zelf al iets gemaakt?

Nou ja, ik kom eigenlijk gelijk al vast: ik heb t alleen nog maar geprobeerd in Qbasic(niet de best keus, maar van Java heb ik nog minder verstand), ik weet niet hoe ik m alle letters appart moet laten "opslaan/onthouden(om ze te kunnen mixen)"..... laat staan "mixen"...:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o schaam, schaam

Laatst bewerkt:
Heb je al wel enige programmeer ervaring? Anders is het best lastig om zoiets te maken. Ik zal vanmiddag even kijken of ik iets voor je heb.

Ik heb wel ooit eens geprobeerd om alle letters apart op te slaan, maar dan weet ik nog niet hoe ik ze moet husselen...:o :o (heb ik in Qbasic gedaan). Kan iemand niet gewoon een commando posten dat Qbasic (of java of wat dan ook) alle apart opgeslagen letters husselt? Dat zou me al een eind op weg helpen

Ik kan je de code voor java wel geven, maar voor qbasic weet ik het niet. Java is ook niet direct om te zetten naar qbasic, dus ik weet niet of je daar dan wel iets aan hebt. Misschien dat iemand anders wel meer verstand van qbasic heeft en je hier verder mee kan helpen...

Zou je die code willen posten, of email naar anoniem345@gmail.com (= echt mijn email adres.... geloof me, geen spam of wat dan ook!!). Ik hoor het wel en alvast bedankt voor de moeite:thumb: :thumb: ;)

Code:
public class Shuffle {

public static void exch(char[] input, int i, int j){
		char swap = input[i];
		input[i] = input[j];
		input[j] = swap;
	}

public static void shuffle(char[] word){
		int N = word.length;
		for (int i = 0; i < N; i++) {
			int r = i + (int) (Math.random() * (N-i));   // between i and N-1
			exch(word, i, r);
		}
	}

public static void main(String[] args) {
		if(args.length > 0 && args[0] != null){
			String woord = args[0];
			char[] charWoord = woord.toCharArray();
			shuffle(charWoord);
			System.out.println(charWoord);
		}
		else{
			System.out.println("Verkeerde invoer!");
		}
	}
}

Dit heb ik gebaseerd op de code om een String[] te shuffelen, zoals beschreven op http://www.cs.princeton.edu/introcs/21function/Shuffle.java.html.

Bedankt!!

Hartelijk bedankt voor het helpen, alleen ik zit met 1 probleem: ik kan java bestandjes wel compilen naar een *.class bestand maar niet uitvoeren, zelfs niet met kopieëren plakken. Dit is wat ik krijg:
C:\users\ik>cd C:\Java (map waar alle bestanden staan)

C:\Java > Javac Shuffle.java

C:\Java >Java shuffle
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: shuffle

C:\Java >

Kan iemand me helpen, wat doe ik verkeerd? Welke instellingen moet ik aanpassen? Of heeft dit gewoon te maken met het feit dat ik vista heb in combinatie met JAVATM 2 SOFTWARE DEVELOPMENT KIT (J2SDK), STANDARD EDITION, VERSION 1.4.2_X ??

Laatst bewerkt:
Denk eraan dat Java hoofdletter gevoelig is. Je kunt het dus starten met: Java Shuffle. Let er dus op dat Shuffle ook met een hoofdletter geschreven moet worden :thumb:

deels oplossing

hier heb je wel iets aan

zie bijlage

daar staat een gelijkmatige applicatie in je geeft een woord in en hij plaatst hem door elkaar en toont ze opnieuw

de bedoeling van deze applicatie is dat je een woord kan zoeken als je ze door elkaar plaatst je kan dan schuin naar beneden timmerman lezen en schuin naar boven dakwerker ofzo nog nooit de exacte combinatie gehad

Groeten Geroda

Bijlagen

Gelukt

Allemaal heel erg bedankt, ik ben eruit!!
Harstikke bedankt voor jullie hulp:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan