5i5
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 jan 2009
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of iemand hier verstand heeft van geluid met Java. Ik zit namelijk zelf al enige in de tijd met het 'vinden' van het volume van een afspelend bestand.
Wat ik doe:
Het klinkt vrij simpel, maar ik ben er al aardige tijd mee bezig, maar kan geen goede oplossing vinden. Veel tutorials/voorbeelden zijn alleen voor het opnemen van geluiden of gebruiken dezelfde methoden. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Ik vroeg me af of iemand hier verstand heeft van geluid met Java. Ik zit namelijk zelf al enige in de tijd met het 'vinden' van het volume van een afspelend bestand.
Wat ik doe:
- Laad een wav een bestand in naar een javax.sound.sampled.Clip. Ik neem dus niets op via mijn microfoon of iets dergelijks.
- Speel deze af, ik hoor dus ook het geluid spelen.
- Vraag vervolgens op welke Line het bestand gespeeld wordt. (javax.sound.sampled.Line)
- Ik maak een timer die elke 2 seconden wordt uitgevoerd.
- Deze timer vraagt het volume van de Line op d.m.v. Line.getLevel().
- Ik print deze waarde uit. De waarde is dan altijd -1 geen idee hoe het komt.
Het klinkt vrij simpel, maar ik ben er al aardige tijd mee bezig, maar kan geen goede oplossing vinden. Veel tutorials/voorbeelden zijn alleen voor het opnemen van geluiden of gebruiken dezelfde methoden. Iemand die me uit de brand kan helpen?