Java wakken en ijsberen spel maken - VAST!!! HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

srananmang

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Berichten
59
Beste lezers,

Ik heb een dropwond menu gemaakt, maar wanneer ik in de dropdown menu een optie aanklik hoe zorg ik er dan voor dat deze optie ook weergeven word.

Dus als ik kies voor 4 dobbelstenen er 4 lege dobbelstenen ontstaan, en zo on!

ALVAST BEDANKT VOOR HULP!!!!

Ik gebruik JCreator 4.00, dit is de exacte kopie van mijn code, het zijn 2 klassen let hier op als je het zelf wilt compilen en bekijken.


De code tot dusver:

de klasse Game:

Code:
import javax.swing.*;
import javax.swing.border.*;
import javax.swing.JFrame.*;
import javax.swing.JComponent.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.Graphics.*;

public class Game extends JFrame
 {
  public static void main( String[] args )
  {
    // Maak een frame
//    Inhoud frame = new Inhoud();
    JFrame frame = new JFrame ();
    frame.setSize( 0, 6 );  }


 }

de klasse Inhoud:

Code:
import javax.swing.*;
import javax.swing.border.*;
import javax.swing.JFrame.*;
import javax.swing.JComponent.*;
import java.awt.*;


class Inhoud extends JPanel{

	private JButton gooi, check, antwoord;
	JTextField uitkomstWakken, uitkomstIJsberen, uitkomstPinquins, aantalWorpen, aantalFout;


  	public Inhoud()
  	{
        setLayout(new BorderLayout());
			//Maak een tekstvak aan voor de uitkomst van de ijsberen
		uitkomstIJsberen = new JTextField( 10 );
		uitkomstIJsberen.setHorizontalAlignment( JTextField.RIGHT );
		uitkomstIJsberen.setBounds( 110, 317, 25, 20 );
		add( uitkomstIJsberen );

		//Maak een label dat voor de tekstvak komt
		ijsberen = new JLabel( "Aantal ijsberen:" );
		ijsberen.setBounds( 5, 315, 100, 20 );
		add( ijsberen );

	//Maak een tekstvak aan voor de uitkomst van de pinguins
		uitkomstPinquins = new JTextField( 10 );
		uitkomstPinquins.setHorizontalAlignment( JTextField.RIGHT );
		uitkomstPinquins.setBounds( 110, 347, 25, 20 );
		add( uitkomstPinquins );

		//Maak een label dat voor de tekstvak komt
		pinquins = new JLabel( "Aantal pinquins:" );
		pinquins.setBounds( 5, 350, 100, 20 );
		add( pinquins );
	}
}
 
Laatst bewerkt:
Op zich is dit niet zo moeilijk hoor..

Hoe ik het zou doen is werken met afbeeldingen. Je stopt 6 verschillende afbeeldingen in een array (1 met 1 stip, 1 met 2 stippen, enz...). Daarna toon je de afbeeldingen aan de hand van een random (probleem 1 fixed!). Je kan dan ook gaan controleren welke afbeeldingen er staan (door de positie van uw array te achterhalen).

Als je naar repaint() gaat moet je eerst nakijken welke if structuur je nodig hebt. Debug je project eens en kijk na welke booleans op true staan. Je zet nergens een boolean op false.. Ik ga hier nu niet de oplossingen zetten, ik denk dat je het zo wel zou moeten snappen? :)

Mvg Dieter
 
Antwoord

Dieter,

Bedankt! Ik zoek nu eerst een oplossing voor het dropdown menu, ik mag by the way geen afbeelding gebruiken....

Gr,

Sranangmang
 
Laatst bewerkt:
Beste srananmang.

Mijn collega (Tha Devil) heeft vandaag code-tags toegevoegd aan je startpost. Dit heeft hij niet voor niets gedaan, je post is anders namelijk niet overzichtelijk.

Het is niet de bedoeling dat je deze eigenhandig weer verwijderd. Ik heb ze er nu weer ingezet.

Met vriendelijke groet,

Erik Booij
Moderator Helpmij.nl
 
??

Beste Erik,

Excuses, ben hier nieuw, ik wist niet dat dat zo moest. Bedankt, in het vervolg zal ik het onthouden.

Groet,

Srananmang

Beste srananmang.

Mijn collega (Tha Devil) heeft vandaag code-tags toegevoegd aan je startpost. Dit heeft hij niet voor niets gedaan, je post is anders namelijk niet overzichtelijk.

Het is niet de bedoeling dat je deze eigenhandig weer verwijderd. Ik heb ze er nu weer ingezet.

Met vriendelijke groet,

Erik Booij
Moderator Helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan