java werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
112
Extra pluim voor degene die mij uit dit probleem helpt. Dit is de 3e keer dat ik erover schijf:

Mijn IE (van xp-home)werkt niet goed, en het lijkt er op dat Java niet werkt (bij startpagina.nl krijg ik b.v.alleen en titelbalk)Vaak werken menuus niet, en de upgrade-url van microsoft blijft ook blanco. Verder staat onder Help..info geen versienummer van IE afgedrukt.

Ik heb Virtual machine gedownload, en geinstalleerd, de die bijbehorende vinkjes aangezet, Zonealarm al eens uitgeschakeld, en de beveiligingnivo's normaal.
Ik heb IE al eens verwijderd en weer er op gezet (geen cd nodig)! maar hij wil niet normaal lopen op mijn PC.
Overige software: Kazaa, Clonecd, Easy cd creator, office, zonealarm enz.

Heeelp
 
Long shot: je add-killer staat veeel te scherp afgesteld.

En ik denk niet dat java de schuldige is, dan wel javascript. Dit zijn 2 verschillende dingen.
Kijk in explorer eens goed naar je instellingen (+veiligheid) op het gebied van Javascript.


Greetz.
K.
 
waar vind je dat javanoscriptallowed?

volgens mij heb ik hetzelfde probleem. ik kan geen bewegende gif's zien.

welke instellingen moet ik toepassen

kan het zijn dat zonealarm dwars zit?
 
Ik bedoel JAVASCRIPT.
Bij EXTRA-INTERNET OPTIES-BEVEILIGING-AANGEPAST NIVEAU en dan SCRIPTS.....

Greetz.
K.
 
probleem blijft moeilijk

Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Javascriptallowed is in mijn versie iets in het nederlands, maar alle beveiliging heb ik nu laag/normaal of "vragen". ook bij active-X (is dat zoiets als Java?)
However, mijn probleem lijkt niet op te lossen; en ik denk er aan te formatteren en vervolgens gedurende ruime tijd bezig zijn om alles weer te installeren.
BAAALen!!
Het lullige is dat het haast wel een eenvoudige instelling moet zijn ergens...
 
de microsoft site werkt met activex.
als je daar een blanco scherm hebt wordt dat dus door iets tegengehouden.

waarschijnlijk blokkeert zonealarm dat.

postbank.nl werkt met java.

als java niet werkt is het linker deel van het scherm leeg.

zo kan je even wat testen.

een format lijkt me wat overbodig.

hiermee kan je internet explorer opnieuw installeren.

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_run_ie_setup.vbs

is een vbs bestand dus je zal een waarschuwing krijgen van zonealarm of de virusscanner als je dit uitvoert.

kan je in dit geval negeren.

pe.
 
Laatst bewerkt:
Ok (bedankt voor je reactie trouwens) ik heb het minibestandje binnengehaald en geopend en het volgende gebeurt:
Het kladblok wordt geopend met de volgende tekst:

'run_ie_reinstall.vbs - Runs the Internet Explorer Setup
'© Doug Knox - 4/10/2002
'This code may be freely distributed/modified
'Downloaded from www.dougknox.com

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run ("rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf")

Ik heb de laatste zin op de commandoregel gezet, maar hij zegt het commando SET niet te kennen. Wat mis ik? (doughnox is trouwens een interessante site!)

Overigens als ik Postbank.nl open, dan zie ik alleen een blauwe titelbalk met het logo links en een menu rechts, die ik niet kan activeren, en verder is onderaan alles wit
 
Beste pete1
HIJ DOET HET WEER!!!!
alles werkt weer en ik ben blij.
Het volgende heb ik gedaan: (zie ook mijn vorig bericht)
Ik las dat een vbsscripter nodig was en heb die ge-download en geinstalleerd. Daarna nog eens op de .vbs file geklikt, en er leek niets te gebeuren. (in ieder geval opende hij Kladblok niet meer. Blijkbaar heeft de vbs file op de achtergrond mijn systeem hersteld, want na die actie werkt alles weer
Bedankt!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan