Java wordt niet herkend als een interne of externe opdracht programma of batchbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arsene

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
Sup, Arsene hiero met een probleem.

Besturing Systeem: Windows 7
Steeds als ik een .BAT bestand probeer te openen krijg ik een melding "Java wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand." Ik heb al uren rond zitte google maar niets gevonden. Dat .BAT Bestand is een runescape private server op precies te zijn.
Op mijn compuiter heb ik al jdk1.6.0_23 en jre6 staan.

Bedankt voor het lezen van mijn probleem.
Regards, Arsene.

Laatst bewerkt:
En ik heb het uit mezelf in een andere topic bedankt GAB.

rechts klikken op "my computer/mijn computer" ==> dan "properties/eigenschappen" selecteren om dan de tab "advanced/???" aan te klikken.Onderaan vind je een knop environment variables/omgevingsvariabelen, daarop klikken... Nu zie je 2 grote velden, in het onderste veld zoek je variabele "path" en die selecteer je, vervolgens druk je op "edit/wijzig". Je krijgt nu een inputvenster met de variabelenaam "Path" en een lange rij variabelen met een punt-comma als scheidingsteken. hier moet je nu het path naar je JDK toevoegen, meerbepaald naar de bin folder ==> bij mij is dat: C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_10\bin; <== vergeet de punt-comma niet...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan