java wordt niet herkend als een interne of externe opdracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryan15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Hey, ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij gaat het ook om een rs2 private server maar zelf snap ik nog steeds niet wat ik moet doen zou iemand me daar wat over uit kunnen leggen.

alvast bedankt.

Volgende keer niet lopen prutsen aub... ;)

Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k set | find /i "Classpath"
Start -> Uitvoeren -> cmd /k set | find /i "Javadir"

Bij mij staan die op de volgende waarden:

CLASSPATH=C:\WINDOWS\java\Packages;C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\lib\ext\QTJava.zip
JavaDir=c:\windows\system32

Afhankelijk van welke Java versie je hebt zal Classpath daarvan afwijken.

Succes,

Tijs.

Beste "ryan15",

Welkom op Helpmij :)

Het is echter niet de bedoeling dat je jouw vraag in die van iemand anders zet.
Daarom heb ik je vraag een eigen plek gegeven :)

Hey, ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij gaat het ook om een rs2 private server maar zelf snap ik nog steeds niet wat ik moet doen zou iemand me daar wat over uit kunnen leggen.

alvast bedankt.

Ik denk dat ik dit varkentje wel ff ga wassen. (met mooie plaatjes :))

Ga naar "Deze computer", vervolgens naar je C: station en daarna naar program files.
Zoek vervolgens de folder "Java" op, en dan zou je zoiets moeten zien.
10ggsxh.jpg

Als er JDK of JRE met wat gebrabbel er achter staat ga je die map in en vervolgens ga je naar de folder "bin"
..Kopieer de locatie "C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_14\bin" (zonder aanhalingstekens) of wat voor gebrabbel je daar hebt staan.

Ga dan naar start > deze computer > recht-muis klik > eigenschappen > Geavanceerd > Omgevingsvariabelen
Op het plaatje hier beneden zie je Path staan. rechts zie je een waarde staan. die moet gelijk zijn aan de locatie die ik je zonet vroeg te kopieeren dus plak em daar maar neer en dan krijg je zoiets. vergeet niet op path te klikken en vervolgens op bewerken en alleen de waarde veranderen, de naam moet Path blijven.
w15h14.jpg

Druk op ok en sluiten enz. en kijk ff of het probleem opgelost is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan