Java

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik en vele andere hebben vaak last dat Java het niet doet op de computer voor onder andere sites te bezoeken, je wilt dan ergens op klikken maar door java kan het dus niet, als ik firefox gebruik doet hij het wel maar internet explorer niet. Ik heb al 30x opnieuw geinstalleerd java op de java.com site en de test gedaan maar dan zegt hij dat hij het dus niet goed doet of is geinstalleerd of niks kan vinden.

Waar kan het aanliggen? instelling?

Pim

Ik kwam er eerst ook niet

Tot ik ontdekte dat als je Java ergens anders neerzet (je mag zelf een map kiezen) hij het gewoon niet doet. Dus hem zelf laten kiezen, dan werkt het wel.

Eric.

ja ik heb hem ook zelf de map laten kiezen, ik heb gewoon die automatische installatie gedaan zodat ik alleen op next hoefde te klikken en accepteren en deed hij installeren en downloaden en stond gewoon finish en dan staat hij bij program files erin....

Welke moet ik dan downloaden? de online installer of offline installer?

pim

pimmie89 zei:
ja ik heb hem ook zelf de map laten kiezen, ik heb gewoon die automatische installatie gedaan zodat ik alleen op next hoefde te klikken en accepteren en deed hij installeren en downloaden en stond gewoon finish en dan staat hij bij program files erin....

Welke moet ik dan downloaden? de online installer of offline installer?

pim
wil je eens een voorbeeld geven van een site waar je niet doorheen komt?

Bijvoorbeeld:

http://www.merletcollege.nl/frames/0homeframepage.htm

en dan links kun je kiezen voor nieuws, info, foto`s enzovoort maar daar kan ik dus niet opklikken omdat het met java is. Er onder staat een link naar java nou doe ik dat installeer ik alles gewoon netjes doet het nog niet...

en op www.chatten.nl kan ik ook vele van deze dingen niet doen, zoals profiel bekijken. maar wel weer chatten...

Pim

pimmie89 zei:
Bijvoorbeeld:

http://www.merletcollege.nl/frames/0homeframepage.htm

en dan links kun je kiezen voor nieuws, info, foto`s enzovoort maar daar kan ik dus niet opklikken omdat het met java is. Er onder staat een link naar java nou doe ik dat installeer ik alles gewoon netjes doet het nog niet...

en op www.chatten.nl kan ik ook vele van deze dingen niet doen, zoals profiel bekijken. maar wel weer chatten...

Pim
probeer de windows jvm eens van mijn site
staat onderaan in mijn sig

Ga eens naar Start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> Java.

Daar bij het tabblad algemeen even de instellingen controleren.

Bij Network Settings, staat daar "use browser settings"? Probeer eens "direct connection" (behalve als je via een proxy surft uiteraard)

Probeer eens opnieuw. Indien het nog steeds niet lukt.

Ga opnieuw naar het Java Control Panel en druk op Delete Files.... Misschien zit er iets in je tijdelijke bestanden dat de rest tegenwerkt. Bij Settings... kan je ook een maximum instellen voor de op te slagen hoeveelheid tijdelijke bestanden.

Bij het tabblad "Update" even onderaan op Update Now klikken, dan weet je dat je de laatste versie hebt.

James :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan