javaaa

• Onderwerp starter Onderwerp starter zido
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zido

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2005
hallo ik heb een vraag over java.waar heb je eigenlijk java voor nodig?en kan ik zonder?het neemt nl veel plek in op mijn harde schijfje van maar 20 gig.alvast bedankt mensen!!

Hoi,

Je hebt Java niet expleciet nodig doch in veel sites zitten java applets en deze zul je dus zonder Java niet kunnen zien.

Java kan o.a zijn knoppen die van kleur veranderen als je ze met de mis aanraakt. Geen Java? dan zijn deze knoppen zichtbaar als kruisjes en werken ze dus niet.

Zo zijn er tal van voorbeelden te noemen, in 80% van Internet zit wel ergens Java.

Java en javascript zijn heel anders en hebben ook weinig met elkaar te maken. Knoppen die van kleur veranderen op websites, dat is javascript, en niet java. Voor Javascript heb je de Java Runtime niet nodig.

Voor Java programma's heb je de runtime wel nodig. Denk aan Azureus, een programma dat in Java is geschreven, of jDiskReport. Op het internet wordt Java ook weleens gebruikt in de vorm van applets, kleine Java programmaatjes. Als je die wilt kunnen gebruiken, heb je de Java Runtime wel nodig.

Onthoudt, Javascript is ontwikkeld door Netscape. Java is ontwikkeld door Sun.

:)

EDIT: En trouwens, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij neemt de java runtime maar 57mb in beslag.

Laatst bewerkt:
Hm 57 mb. Rare hoeveelheid. Wat draai je dan precies?

Ik draai zelf de software devellopment kit. Dat neemt veel ruimte in beslag, namelijk totaal 193 mb. Daarnaast draai ik nog wat extra zaken als tomcat enzo maar dat terzijde.

De meest minimale vorm van Java kan je hier vinden:
http://java.com/en/download/windows_xpi.jsp

De download is 16 mb en ik weet niet precies hoeveel het is wanneer het is uitgepakt. Ze vermelden dat je 98 mb nodig hebt. Dit is 64 mb voor de Java VM en daar komt bij wat plugins voor je browser(s).

Waar je java voor nodig hebt heeft Systemizer het al goed uitgelegd.

Ahh, okay. Ja, als je de Java SDK hebt geïnstalleerd dan neemt het wel veel ruimte in beslag. Ik denk dat ik dan zo'n minimale versie heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan