javascript aanroepen vanuit php

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovank

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Hoe roep ik een javascript aan vanuit PHP.
Ik heb het volgende in php:
PHP:
echo "<a href='javascript:SendToLink($verwijderpad)'>Delete Link</a>";
en de functie in javascript:
[JS]
function SendToLink( url ) {
if Confirm('Are you sure to delete?'){
location = url;
}}
[/JS]
Maar de functie wordt niet aangeroepen.
Weet iemand wat ik fout doe?

het lijkt dat dit gewoon klopt controleer in je bron om met firebug even of je javascript bestand aanwezig is.
als dit het geval is probeer SendToLink($verwijderpad) te vervangen door alert('test'). als je nu op de knop drukt zou test tevoorschijn moeten komen.
gebeurt dit niet check dan even of javascript aan staat :D

In je javascript zit volgensmij eenfoutje. Er moet ook een openingshaakje komen na if statement. Ook is javascript hoofdletter gevoelig, confirm moet met een kleine letter
[js]
function SendToLink( url ) {
if (confirm('Are you sure to delete?')){
location = url;
}}
[/js]

Welnu, ik heb javascript aan, ik heb de alert('test') uitgeprobeerd en ik heb de hoofdletter van Confirm naar kleine c gebracht en ik heb het haakje bij de functie toegevoegd. Maar er gebeurt niets. Ik denk dat ik maar een apart scherm ga bouwen. Werlkt veel sneller.

thx anaywy!

Grote kans dat de output van het PHP gedeelte dit wordt:

HTML:
<a href='javascript:SendToLink(http://www.helpmij.nl)'>Delete Link</a>

Oftewel er zijn geen quotes om de link heen waardoor javascript hem verkeerd interpreteerd.
Als dat zo is dan krijg je in je console een javascript-error.
Firebug is zeker een aanrader wanneer je met javascript bezig gaat.

Maak er eens dit van:
PHP:
echo '<a href="javascript:SendToLink(\''. $verwijderpad .'\')">Delete Link</a>';

Verder kan het ook wel zonder een aparte functie.
PHP:
echo '<a href="'. $verwijderpad .'" onclick="return confirm(\'Weet u het zeker?\');">Delete Link</a>';

Laatst bewerkt:
Hey Devil, dat werkt fantastisch. Voor mij googel je wat met die quotes, maar ik ben reuze geholpen. met je tweede voorstel. Thx!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan