Javascript automatisch uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorryt

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hallo,

Ik heb ben wat aan het rondkijken in de wereld van javascript en het leek mij handig om een scriptje te gebruiken. Als je op mijn website, je wachtwoord wilt veranderen, kan dat op een aantal manieren fout gaan. Als het fout gaat wordt dat via php afgehandeld aangezien niet iedereen javascript heeft aanstaan. Toch wil ik een alert box, zodra het fout gaat. Ik ben nieuw met javascript, maar toch leek het volgende principe mij handig. Hier is mijn code:

[JS]
<script>
function foutmeldingen() {
var notsame = "<?php echo $notsame; ?>";
var one = <?php echo $one; ?>;
if(notsame=="true") { alert("Je wachtwoorden waren niet hetzelfde, de overige gegevens zijn wel geupdaten, als je die had ingevuld!");
if(one) { alert("Je moet wel een controle invullen! Anders is het wachtwoord mischien niet, wat jij denkt dat het is!"); }
</script>
[/JS]

En dan mijn php code die de variables $notsame en $one binnenkrijgt

PHP:
<?php
//Als er terug gestuurd wordt met een foutmelding
if(isset($_GET["wachtwoorden"])) { $notsame = "true"; }
if(isset($_GET["ingevuld"])) { $one = "true"; }
?>

de links kloppen wel , dus $_GET zijn wel degelijk geset.

en dan nog de html die het uitvoert
Code:
<body onload="foutmeldingen()">

Laatst bewerkt:
Het is opgelost. Het ging mis met de {} en "". Hier is het script dat wel werkt, mocht iemand het willen weten

[JS]
<script>
var one = "<?php echo $one; ?>";
if(notsame=="true") { alert("Je wachtwoorden waren niet hetzelfde, de overige gegevens zijn wel geupdaten, als je die had ingevuld!"); }
if(one=="true") { alert("Je moet wel een controle invullen! Anders is het wachtwoord mischien niet, wat jij denkt dat het is!");}}
</script>
[/JS]

Misschien is het handiger om een andere indent style te gebruiken:
HTML:
<script type="text/javascript">
  if(notsame=="true") { 
    alert("Je wachtwoorden waren niet hetzelfde, de overige gegevens zijn wel geupdaten, als je die had ingevuld!");
  }
  if(one=="true") {
    alert("Je moet wel een controle invullen! Anders is het wachtwoord mischien niet, wat jij denkt dat het is!");
  }
}
</script>

of de stijl die ik gebruik:
HTML:
<script type="text/javascript">
function foutmeldingen()
{
  if(notsame=="true")
  { 
    alert("Je wachtwoorden waren niet hetzelfde, de overige gegevens zijn wel geupdaten, als je die had ingevuld!");
  }
  if(one=="true")
  {
    alert("Je moet wel een controle invullen! Anders is het wachtwoord mischien niet, wat jij denkt dat het is!");
  }
}
</script>

Als je zo'n stijl gebruikt zie je het meteen als je een accolade mist.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan