Javascript automatische starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBigBoy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2013
Goeiendag allemaal!

Ik zit met een probleem... Ik heb een javascript dat automatische gestart moeten worden.
Dus dat het lijkt alsof de bezoeker van de website op het script klikt. Enkel heb ik geen idee hoe
het moet daarom ben ik ook hier...

Gaat om script:

Code:
<script type="text/javascript"> 
ch_client = "startup"; 
ch_width = 550; 
ch_height = 250; 
ch_type = "mpu"; 
ch_sid = "NUON Default"; 
ch_color_site_link = "0000CC"; 
ch_color_title = "0000CC"; 
ch_color_border = "FFFFFF"; 
ch_color_text = "000000"; 
ch_color_bg = "FFFFFF"; 
</script> 
<script src="http://scripts.nuon.net/eminimalls/amm.js" type="text/javascript"> 
</script>

Hopelijk kan iemand mij snel helpen

Dit heb ik van een andere forum gekregen:

Code:
<script type="text/javascript"> 
window.onload = functie; 
</script>

Maar dat werkt ook niet

En via privé-berichten heb je op dat andere forum ook nog andere code gekregen...

Hoi TheBigBoy,
Welkom op het forum!

Mmm, het lijkt er op dat dit script een banner downloadt (de "mpu" die in het script staat betekent: "MPU (Mid Page Unit) or medium rectangle is a web banner (advertisement)", zegt Wikpedia).
Dus: wil je automatisch op een banner laten klikken? :rolleyes: - Als dat al zou kunnen, dan is dat bedotten en kan betekenen dat je met verlies van spaarpunten uit een advertentieprogramma gegooid wordt (zo niet erger).

Maar ... de Nuon -- ook niet gek -- heeft veiligheidshalve in z'n script een stille verklikker ingebouwd, zie ik, die het IP-adres van de klikker noteert. Dus daar zien ze dat de kliks niet van de bezoekers komen, maar steeds van hetzelfde IP-adres (= jouw server). Die kliks zullen ze dan niet honoreren (+ andere consequenties, zie boven; ook afhankelijk van de voorwaarden en sancties [boetes] van het advertentieprogramma).

Conclusie: ik denk dat het beter is dit niet te willen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan