Hallo,
Ik gebruik onderstaand script voor een validatie op mijn formulier. Afhankelijk van welke radio-button je kiest wordt je doorgestuurd naar een bepaald bestand.
Dit werkt.
Er zit ook een check in of je wel een van de radiobuttons hebt aangevinkt. Als je dit niet hebt gedaan krijg je een melding. Dat werkt ook nog.
Maar als je die melding wegklikt, refresht de pagina (zo lijkt het) en is de inhoud van het formulier gewist.
Ik wil graag dat die ingevulde data blijft staan zodat de bezoeker alleen nog maar een radio-button hoeft aan te vinken.
Kan iemand me vertellen hoe ik onderstaand script aan kan passen zodat het formulier niet gewist wordt?
Tnx Valletta
<script language="javascript">
function decide_action()
{
if(check_buttons()==true)
{
if(document.frm1.ch[0].checked==true)
{
document.frm1.action="actie.php";
}
else if(document.frm1.ch[1].checked==true)
{
document.frm1.action="actie2.php";
}
else
{
}
document.frm1.submit();
}
}
function check_buttons()
{
var ok=false;
for(i=0; i<3; i++)
{
if(document.frm1.ch.checked==true)
{
ok=true;
}
}
if(ok==false)
{
alert("Kies of u dit bericht wilt richten aan het secretariaat of de ledenadministratie.");
}
return ok;
}
</script>
Ik gebruik onderstaand script voor een validatie op mijn formulier. Afhankelijk van welke radio-button je kiest wordt je doorgestuurd naar een bepaald bestand.
Dit werkt.
Er zit ook een check in of je wel een van de radiobuttons hebt aangevinkt. Als je dit niet hebt gedaan krijg je een melding. Dat werkt ook nog.
Maar als je die melding wegklikt, refresht de pagina (zo lijkt het) en is de inhoud van het formulier gewist.
Ik wil graag dat die ingevulde data blijft staan zodat de bezoeker alleen nog maar een radio-button hoeft aan te vinken.
Kan iemand me vertellen hoe ik onderstaand script aan kan passen zodat het formulier niet gewist wordt?
Tnx Valletta

<script language="javascript">
function decide_action()
{
if(check_buttons()==true)
{
if(document.frm1.ch[0].checked==true)
{
}
else if(document.frm1.ch[1].checked==true)
{
document.frm1.action="actie2.php";
}
else
{
}
document.frm1.submit();
}
}
function check_buttons()
{
var ok=false;
for(i=0; i<3; i++)
{
if(document.frm1.ch.checked==true)
{
ok=true;
}
}
if(ok==false)
{
alert("Kies of u dit bericht wilt richten aan het secretariaat of de ledenadministratie.");
}
return ok;
}
</script>