Javascript en google optimalisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

aeweber

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Twee vragen over google optimalisatie en het gebruik van Javascript:

1. Is het waar dat het plaatsen van links in een html pagina een nadelige invloed heeft op de positie van de site in google? Ik heb ergens gelezen dat je je pageranking via de link gedeeltelijk "kwijtraakt" aan de site waarnaar je linkt.

2. Kan dit probleem worden opgelost door de links niet direct in html te plaatsen, maar met een Javascript? Dus:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
document.write('<a href="link.html">link</a>');
-->
</script>

Bij voorbaat dank! ;)

je hoogte in google weet ik niet precies hoe dat werkt. Iniedergeval telt ie de stemmen van mensen met de google toolbar, en hij kijkt hoeveel je pagina er mee te maken heeft, als iets bijvoorbeld in de titel van je site staat, komt ie er hoger in, dan waneer het ergens een los woordje is.

Google zoekt sites met crawling, als hij op een site een link vind, gaat de robot door naar die site, en voegt die site ook toe, zo krijg je een heel links netwerk. als jouw site dus een link heeft en jouw site komt op google, dan komt die andere site van die link ook snel op google, en als dat een concurent is dan zal je rate waarschijnlijk omlaag gaan.

lijkt me niet oplosbaar met java, daar is google te slim voor, maar je kan het proberen

succes
Lollige

Ok bedankt. Ik probeer het i.i.g. met javascript.

Weet iemand misschien nog andere manieren om externe links te kunnen plaatsen, zonder aan ranking te verliezen?

aeweber zei:
Weet iemand misschien nog andere manieren om externe links te kunnen plaatsen, zonder aan ranking te verliezen?
Met rel="nofollow" in de link voorkom je dat de googlebot de link volgt:
<a href="link.html" rel="nofollow">link</a>

http://www.google.com/webmasters/bot.html#www

Het lijkt me handiger dat als jij naar een ander linkt dat die ander dan teruglinkt zodat je allebei omhoog gaat. :)

Vr.Gr. Egel.

Egel zei:
Met rel="nofollow" in de link voorkom je dat de googlebot de link volgt:
<a href="link.html" rel="nofollow">link</a>
Vr.Gr. Egel.

Dit lijkt me de beste oplossing. Bedankt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan