javascript en meta tags

Status
Niet open voor verdere reacties.

aeweber

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Een vraagje. Ik ben een webpagina aan het maken die voor een deel wordt gegenereerd door javascript.

Nu blijkt: als ik de meta-tag <meta name="description" content="..."> aan de pagina toevoeg werkt het script niet. Haal ik de meta-tag weer weg, dan werkt het wel...

De browser is Internet Explorer. In Firefox treedt het verschijnsel niet op.
Kan iemand dit verklaren?

Gebruik je letters met accenten in het script of de meta-tag?

Met unicode codering (UTF-8) gaat dat fout. Een script met alert('Hallo!'); wordt uitgevoerd maar met alert('Hé!'); gaat het hele script niet door.

Met: <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
gebruik je automatisch West-Europees (ISO). Onder het menu beeld > codering in IE kun je zien wat gebruikt wordt.

Vr.Gr. Egel.

Dank voor de reactie. Ik gebruik geen accenten in de meta-tag. Ik heb nu de tag

<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">

die je gaf toegevoegd, maar nog steeds treedt het probleem op (alleen in IE!). Als de tag

<meta name="description" content="">

is opgenomen in de pagina wordt het script niet uitgevoerd. Verwijder ik de tag, of verander in "description" in "keywords" of iets anders, dan werkt het script prima. Ook als ik in het woord description één letter verander gaat het goed. Het probleem lijkt 'm dus te zitten in het woord description.

Ik heb het al gevonden. Het probleem was dat ik ook binnen het script een variabele met de naam "description" heb gebruikt. Blijkbaar raakt IE daarvan in de war...

Vraag dus opglost :) Thx voor de hulp!

aeweber zei:
Ik heb het al gevonden. Het probleem was dat ik ook binnen het script een variabele met de naam "description" heb gebruikt. Blijkbaar raakt IE daarvan in de war...
De desciption en keywords blijken bij IE direct objecten in javascript te zijn:
HTML:
<meta name="description" content="Een testpagina">
<meta name="keywords" content="javascipt, test, pagina, helpmij.nl">
<script type="text/javascript">
 alert(description.content);
 alert(keywords.content);
</script>
<meta name="smurf" kleur="blauw">
alert(smurf.kleur);

Werkt ook in IE. :D

Weer wat geleerd. :) Egel.