javascript formpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

amorphis

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Ik zou graag een formpje maken waar een gebruiker zijn emailadres kan invullen (+andere dingen) als hij op verzenden klikt zal dit form zowel naar de gebruiker als naar mij gestuurd moeten worden ... hoe doe ik dit ?
ik heb al een beetje aant klooien geweest met javascript en ben er zeker van dat dit mogelijk is.

alvast bedankt voor alle reacties

had ik gelezen maar is niet echt wat ik zoek ik moet namelijk naar 2 mensen sturen (en 1daarvan is variabel).

toch bedankt

(of heb ik er nu toch overgekeken, ik kijk nog eens)

Hoi,

Dan kan je dit scriptje toch een beetje aanpassen?

Je zet binnen de form tags bijvoorbeeld een hidden field met het tweede (niet variabele) adres..
Of je zet achter de mailto: gelijk dit adres met een komma erachter:

PHP:
function doit() {
  document.location = "mailto:adres@domein.nl, "+document.f1.who.value;
  setTimeout("document.location = document.f1.where.value;",300);
}

Nu zal er via outlook een scherm worden geopend om te mailen.. en de opgegeven pagina zal geopend worden.

jah waarschijnlijk omda ik niet zoveel van jevascript kan dat ik dat niet zelf voor elkaar kreeg (heb zoiets geprobeert) maar vraagje waarom is de timeout ? (dan leer ik nog iets bij :p)

Dan lijkt het net alsof ie nog ff iets doen... :p

Een timeout zorgt er dus voor dat de pagina waarop de checkbox en button staat 300 miliseconden wacht voordat de nieuwe pagina geopend wordt.

In dit geval dus niet echt veel.. maar toch is de pagina niet gelijk weg als je op de knop geklikt hebt.. Lijkt net iets leuker denk ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan