Hallo,
Voor mijn studie heb ik een opdracht om een formulier te controleren of alle velden zijn ingevuld. In de HTML code mag ik geen javascript gebruiken. Alle javascript code moet in een aparte .js file
Middels Javascript moet worden gecontroleerd of alle velden zijn ingevuld voordat het wordt gepost. Alle velden die niet zijn ingevuld moet worden getoond onderaan het formulier - binnen de fieldset (dus niet in een alert venster). De melding moet natuurlijk worden aangepast als het formulier wordt aangevuld en wordt gepost.
In de .js file staat nu:
[js]
document.observe("dom:loaded", function() {
$("registratieFormulie").onsubmit= onsubmit;
});
[/js]
dit moet verder aangevuld worden.
De hele dag ben ik aan het proberen om dit voor elkaar te krijgen echter zonder resultaat.
Wie kan me verder op weg helpen??
Voor mijn studie heb ik een opdracht om een formulier te controleren of alle velden zijn ingevuld. In de HTML code mag ik geen javascript gebruiken. Alle javascript code moet in een aparte .js file
Middels Javascript moet worden gecontroleerd of alle velden zijn ingevuld voordat het wordt gepost. Alle velden die niet zijn ingevuld moet worden getoond onderaan het formulier - binnen de fieldset (dus niet in een alert venster). De melding moet natuurlijk worden aangepast als het formulier wordt aangevuld en wordt gepost.
HTML:
<form id="registratieFormulier" naam="test" action="xxxxxx" method="post">
<fieldset>
<legend>Registratieformulier</legend>
<div>
<label class="heading" for="naam">Naam:</label><input type="text" id="naam" name="naam" size="30"/>*</br>
<label class="heading" for="postcode">Postcode:</label><input type="text" id="postcode" name="postcode" size="30"/>*</br>
<label class="heading" for="huisnr">Huisnummer:</label><input type="text" id="huisnr" name="huisnr" size="30"/>*</br>
<label class="heading" for="straat">Straat:</label><input type="text" id="straat" name="straat" size="30"/>*</br>
<label class="heading" for="plaats">Plaats:</label><input type="text" id="plaats" name="plaats" size="30"/>*</br>
<label class="heading" for="telefoon">Telefoon:</label><input type="text" id="telefoon" name="telefoon" size="30"/></br>
<label class="heading" for="mobiel">Mobiel:</label><input type="text" id="mobiel" name="mobiel" size="30"/></br>
<label class="heading" for="email">Email adres:</label><input type="text" id="email" name="email" size="30"/></br>
<input type="submit" value="Verzend"/></br>
</fieldset>
</form>
[js]
document.observe("dom:loaded", function() {
$("registratieFormulie").onsubmit= onsubmit;
});
[/js]
dit moet verder aangevuld worden.
De hele dag ben ik aan het proberen om dit voor elkaar te krijgen echter zonder resultaat.
Wie kan me verder op weg helpen??
Laatst bewerkt door een moderator: