Javascript game

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten54321

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Hallo,

Ik weet dat er al veel topics bestaan over "hoe programmeer ik een game" maar dat zij meestal topics waar mensen op komen die in een keer een 3D game willen programmeren.
Wat ik wil dat is een simpele browser game zonder inloggen zonder registratie niet multiplayer E.D. Heel simpel dus. Ik dacht aan een soort pin-pong spel of gewoon een simpele platform game. Ik wou deze game in Javascript maken. Ik weet ook dat je dat soort spelen het best in flash of actionscript. Het spel moet ook niet online staan. Ik heb een klein beetje ervaring in javascript e.d. Mijn eigenlijke vraag was of jullie goede tutorials kennen. Liefst in het Nederlands maar ik weet dat de meeste in het Engels staan. Mijn platform game zo een gewone 2D game zijn. Ik heb al gamemaker, unity, blender, alice, construct e.d. geprobeert maar telkens kom je op het zelfde uit. De mogelijkheden zijn niet ruim genoeg voor een latere uitbreiding. Het liefst zou ik een tutorial willen die van nul opbouwt en ook lang is. Ik heb ook al twee boeken over javascript. Html is geen probleem.

Alvast bedankt!
Maarten54321

Check m'n site eens, daar staat een reeks tutorials over een Javascript 2d tile engine. Hier staat de 1e. Helaas in 't engels, maar je kan 'm altijd door Google Translate gooien.

Ik heb je site al bezocht. Meerdere keren zelf maar ik snap er niks van. :D
Het is ten eerste al in het Engels en je begint direct héél moeilijk.

Toch bedankt ;)

Als je 't begin al moeilijk vind dan zul je toch echt ergens anders dan in game development moeten beginnen. Voor web-based games (dus HTML, CSS, Javascript, evt. server-side achtige gevallen als PHP) zul je toch minimaal sterke kennis van HTML en CSS moeten hebben en redelijke Javascript skills. Game development is niet makkelijker dan 'normaal' programmeren, maar moeilijker!

Java lijkt me beter voor zulke dingen. Ik heb een zéér goede tutorial gevonden. Als je een goede tutorial zou weten an je me die dan doorsturen?

Bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan