Heren,
Voor een klus probeer ik voor elkaar te krijgen om de inhoud van een javascript rich text editor in Word te openen. Er zijn 2 varianten; de plain text en de rich text editor, welke beide werken via een textarea. Het openen van de plain text editor inhoud in word is mij al gelukt door de volgende code op te nemen:
javascript functie plain text:
Bij de plain text textarea wordt de bovenstaande functie als volgt aangeroepen:
Dit werkt dus. Bij de rich text editor ligt het echter iets ingewikkelder, omdat de inhoud van de rich text editor in een andere variabele opgeslagen wordt. De textarea van de rich text editor ziet er als volgt uit:
Ik heb vervolgens de volgende functie om de HTML van de richtext editor in word te openen:
javascript functie rich text:
De reden dat ik niet de inhoud van de textarea met id ta_1ophaal, maar deze functie gebruik is dat in het script gedeelte via javascript de richtexteditor met een body wordt opgebouwd. Volgens mij zou ik de inhoud van deze body via de gebruikte functie uit moeten kunnen lezen, maar dat werkt dus niet.
Om e.a. duidelijk te maken staat hieronder ook nog het relevante stuk uit het script wat de richtext editor opbouwt, dit script wordt overigens bovenaan de pagina geinclude.
Het volledige rich text editor script is bijgevoegd als bijlage. Met de huidige CreateDocRich functie krijg ik de volgende foutmelding:
Regel 651, teken 3: editorCompositionundefined is niet gedefinieerd
Ik kom er zelf niet echt uit (ben een hele dag aan het *****n geweest), maar heb wel het idee dat ik dicht bij ben. Als een van jullie mij weer op weg zou kunnen helpen dan zou dat top zijn! Voor de duidelijkheid, het gaat me er dus om hoe ik de inhoud van de rich text editor in Word met behoud van opmaak kan openen.
Voor een klus probeer ik voor elkaar te krijgen om de inhoud van een javascript rich text editor in Word te openen. Er zijn 2 varianten; de plain text en de rich text editor, welke beide werken via een textarea. Het openen van de plain text editor inhoud in word is mij al gelukt door de volgende code op te nemen:
javascript functie plain text:
Code:
function CreateDocPlain() {
ta_1 = document.getElementById('ta_1');
var template = 'C://Program Files//Microsoft Office//Templates//Mph//01 Algemene Huisstijldocumenten//Fax Nederlands.dot';
var w = new ActiveXObject('Word.Application');
var doc = w.Documents.Add(template);
w.Application.Visible=true;
w.Selection.TypeText(ta_1.innerText);
}
Bij de plain text textarea wordt de bovenstaande functie als volgt aangeroepen:
Code:
<textarea name='text' id="ta_1" cols='80'>
<%=messageText%>
</textarea>
<button onClick="CreateDocPlain();">naar msword! (plain4)</button>
Dit werkt dus. Bij de rich text editor ligt het echter iets ingewikkelder, omdat de inhoud van de rich text editor in een andere variabele opgeslagen wordt. De textarea van de rich text editor ziet er als volgt uit:
HTML:
<div style='position:relative;top=0px;left=0px;height:250' width=100%>
<textarea name='html' id="ta_1" style='visibility:hidden;position:absolute;top:0px;left:0px'>
</textarea>
<input type='hidden' name='text' value=''>
<div id='messageContent' style='visibility:hidden;position:absolute;top:0px;left:0px'>
<%=messageHTML%>
</div>
<script>
var idGenerator = new IDGenerator(0);
var editor = new Editor(idGenerator);
editor.Instantiate(<%=agent.getEditorRows()%>);
</script>
</div>
<button onClick="CreateDocRich();">naar msword! (rich4)</button>
Ik heb vervolgens de volgende functie om de HTML van de richtext editor in word te openen:
javascript functie rich text:
Code:
function CreateDocRich() {
var holdtext = EditorGetHTML(); // javascript functie van de richtext editor die de html op zou moeten halen
var template = 'C://Program Files//Microsoft Office//Templates//Mph//01 Algemene Huisstijldocumenten//Fax Nederlands.dot';
var w = new ActiveXObject('Word.Application');
var doc = w.Documents.Add();
w.Application.Visible=true;
w.Selection.TypeText(holdtext.innerHTML);
}
De reden dat ik niet de inhoud van de textarea met id ta_1ophaal, maar deze functie gebruik is dat in het script gedeelte via javascript de richtexteditor met een body wordt opgebouwd. Volgens mij zou ik de inhoud van deze body via de gebruikte functie uit moeten kunnen lezen, maar dat werkt dus niet.
Om e.a. duidelijk te maken staat hieronder ook nog het relevante stuk uit het script wat de richtext editor opbouwt, dit script wordt overigens bovenaan de pagina geinclude.
Code:
//hier gebeurt het opbouwen van de knoppen (copy, paste enz)
html +="</table>";
document.write(html);
html = '';
html +='<body style="font:10pt arial">'; //hier wordt volgens mij de uiteindelijke html in geplaatst
html +='</body>';
Het volledige rich text editor script is bijgevoegd als bijlage. Met de huidige CreateDocRich functie krijg ik de volgende foutmelding:
Regel 651, teken 3: editorCompositionundefined is niet gedefinieerd
Ik kom er zelf niet echt uit (ben een hele dag aan het *****n geweest), maar heb wel het idee dat ik dicht bij ben. Als een van jullie mij weer op weg zou kunnen helpen dan zou dat top zijn! Voor de duidelijkheid, het gaat me er dus om hoe ik de inhoud van de rich text editor in Word met behoud van opmaak kan openen.