Javascript melding na verzenden van een form

• Onderwerp starter Onderwerp starter luus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Dag iedereen!

Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende probleem.

Op mijn webwinkel staan 10 producten per pagina, met telkens een bestelknop naast elk product (dus 10 forms/pagina).

Voorbeeld: http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=browse&action=list&orderby=2&group=9&cat=75

Hoe kan ik nu na een submit op een product onder de bestelknop van dat product een vermelding 'toegevoegd' laten verschijnen? Na een druk op de knop is er geen redirect of paginarefresh, dus de klant blijft op de zelfde pagina.

Hopend op een antwoordje, alvast bedankt!

Als het formulier daadwerkelijk verzonden is dan zal dit met PHP moeten gebeuren. Eigenlijk moet dat zoiezo aangezien je niet af kunt hangen van Javascript. Je moet er met PHP dus voor zorgen dat als alles goed is gegaan er onder de knop "Product toegevoegd" staat in de HTML output.

Als je gebruik van Ajax (javascript) maakt moet je nog steeds zorgen dat het werkt zonder Ajax, maar daarnaast kun je de innerHTML van een container aanpassen als alles goed ging.

Maar eigenlijk wordt het formulier steeds vezonden dus ik zou gewoon een JS melding onder de knop willen, dus onafhankelijk van het feit of het nu verzonden is of niet

Nou volg ik je niet meer. Het formulier wordt steeds verzonden? Steeds is wanneer iemand op een knopje klikt?

Je wilt een JS melding onder een knop los van of het formulier is verzonden. Dus je wilt een melding die permanent onder de knop staat? Geen javascript voor nodig maar het lijkt me sterk dat dat is wat je wilt.

Het product wordt aan het wagentje toegevoegd als je op de bestelknop drukt (php). Dat werkt... maar omdat er geen pagerefresh is kan de klant de indruk hebben dat er 'niks gebeurt', daarom zou ik - wanneer de knop van een product ingedrukt wordt - onder die knop de melding willen zien verschijnen "toegevoegd". Die melding verdwijnt dan weer bij dat product wanneer een ander wordt toegevoegd en verschijnt dan bij dat laatst toegevoegde product

Het product wordt aan het wagentje toegevoegd als je op de bestelknop drukt (php)

Dit is niet puur PHP. Als het wél puur PHP was (als je het verschil tussen PHP en html even negeert) zou er een nieuwe pagina geladen worden (een page refresh). Maar er is géén page refresh zeg je net, dus dan wordt het gedaan met behulp van Javascript. Via Javascript verstuur je een HTTP request waardoor een PHP script uitgevoerd wordt. Ik hoop dat je site ook werkt zonder Javascript, anders zou het je klanten kunnen kosten. Maar goed, wat je moet doen is kijken waar het HTML request verstuurd wordt en de XmlHttpRequest.onchange handler aanpassen om een melding te weergeven. Als je site ook zonder Javascript werkt moet je ook nog het PHP bestand aanpassen om een melding te weergeven wanneer een item is toegevoegd aan het winkelwagentje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan