javascript + PHP probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hallo....

ik ben bezig een scriptje te maken.... (dit is tot nu toe resultaat)
PHP:
<?PHP
echo'
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
  function spies()
  {
    var spies;
    spies = ceil('.$cfg['spies'].' * document.getElementById(\'send_percentage\').value);
    document.getElementById("spies2").innerHTML = \'<br>You are sending: \' + spies + \' spies\';
  }
//-->
</script>';
?>
probleem: object wordt verwacht.
zodra ik die "ceil()" weghaal werkt alles perfect... maarja, die heb ik dus wel nodig ;)

ik hoop dat iemand een oplossing heeft,

JB

Gebruik de JavaScript functie Math.Ceil() ipv de PHP ceil() ;)

en alweer blijkt het nu wel te werken.... JPeetje, wat zou ik zonder je moete.. !

maarja, ik heb eigenlijk nog een klein vraagje....
Iemand heeft mij gevraagd een website te maken die 'plaatjes' laat zien (worden geupload naar FTP en ik moest dan een script maken die al die plaatjes vind)

Nu is het zo dat er zeer veel dezelfde plaatjes worden geupload, en dat terwijl de 'gevoeligheid' van het programma op het laagst staan.

Mijn vraag is dus, is er een mogelijkheid om met PHP 2 plaatjes met elkaar te vergelijken...

Ik heb al gekeken of ik iets met de grote van de file kan doen, maar dat zal helaas niet lukken.....

Jeffrey

*ziet 't probleem niet*
PHP:
$te_uploaden_bestand = 'map/bla.gif';

if( file_exists( $te_uploaden_bestand ) )
{
  // Bestand bestaat al
}
@masterprut: Wat md5_file() voor voordeel biedt hier, snap ik niet echt ...

oke... ik zal proberen nog wat duidelijker te zijn... (aan bijde scripts van julli eheb ik nix.... hehehehe)

er is een camera met een programma die op een server thuis draait. dit programma upload foto's naar een FTP server... bij dit programma kun je een 'gevoeligheidsgraad' instellen, b.v. low, norma, high
dit staat op low.

Nu komen er alsnog TE veel plaatjes op de FTP server omdat zelfs nu het programma nog zeer gevoelig is (voor veranderingen in het beeld)
/******************************************/
Nu zit ik met mijn script op de FTP server, en zoek daar alle files van foto's. ik laat ze zien en klaar ben ik... maar, nu zou ik graag willen weten of er een mogelijheid in of ik 2 plaatjes met elkaar kan vergelijken:
een plaatje waar het beel leeg is (geen mensen) een plaatje met X erop (iets willekeurig)

dus, is het mogelijk de 'gevoeligheidsgraad' van het programma (op de server thuis) na te maken dat het PHP script elke 30 min de dubbele plaatjes weggooit...

ik denk dat het nu wel duidelijk is....

JB

Waarom overschrijf je het oude plaatje niet gewoon met het nieuwe plaatje ?

omdat de gehele bedoeling van het script is: kijken wat er in het verleden ( 1-10 dagen geleden) is gebeurt....
en dan in het niet de bedoeling dat je 1000 keer een 'leeg' plaatje krijgt...

JB

de cam naar 'n drukker punt verhuizen ?

Geen idee, zet de gevoeligheid wat groter of de tijd waarop zo'n foto genomen wordt groter. Of laat 'm alleen 'n foto maken wanneer er iets beweegt

eeh, ja... dat gebeurt dus al (laagste gevoeligheid, lage interval, enz...)
ik denk dat het gewoon niet mogelijk is.... (en laat ik het daar maar op houden)

wel is het mogelijk om een .gz file te maken ! en dat lukt mij niet....

Ik zou graag een bestand (hallo.sql) in een .gz file zetten en zo klein mogelijk maken... Ik weet dat het kan, maar ik kan het niet (heb het geprobeerd, het afgelopen een en een half uur... niet gelukt :'( )

Weet iemand misschien hoe dat wel moet (ooh, tempnam is geen optie, want ik zou graag zelf de naam van de file bepalen...)

JB

Bekijk je broncode van phpMyAdmin anders ff.
oei,oie,oei, daar heb ik geen goed herinnerlingen aan.... 2 uur lang had ik (paar weken geleden) gezocht naar die domme code om een file te Gzippen... en.... totaal niet gevonden war ik nodig had (wist eigenlijk ook niet waar ik precies naar zocht ;) )

Ik zal de 2e optie gebruiken, ziet er goed uit.... :)

Heel erg bedankt, en ik zla het wel posten als ik er weer niet uitkom ;)

JB

hallo nog ff...
Ik heb een "SQL-backuper" gemaakt en zou graag commentaar willen (per E-mail) over hoe ik sommige dingen beter kan aanpakken... dus, als iemand daar zin in heeft, graag ;)

Gegroet,

Jeffrey

SQL-backuper !!!

@ voor variabelen, bah. Voor functies die automatisch een errorstring outputten (denk aan mysql_connect() en mysql_select_db()) vind ik een @ wel passend, maar voor variabelen ... Nee.

Verder kan die errorhandling wel wat beter ('k weet 't, kep 'm zelf atm ook zo bij SQL Admin ... Maar die gebruik in inmiddels niet meer :p), check dit:
PHP:
$result = mysql_query( $query ) or trigger_error( mysql_error() );
trigger_error() i.c.m. set_error_handler() vind ik best handig om errors mee af te vangen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan