javascript speelkaarten trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
hoi

Ik wil een kaartspel gaan maken, maar hoe kun je eigenlijk kaarten trekken, uit die 52 kaarten, en dat ze niet dubbel voorkomen? als ik zoiets wil verzinnen kom ik op een code van hier tot tokio.. kan dit niet makkelijker?
 
Je zou een stapel kunnen maken en dan schudden:
PHP:
<script type="text/javascript">
 var kaart = new Array();
 for (var i = 0; i < 52; i++) {
  kaart[i] = new Object();
  kaart[i].nr = i;
  kaart[i].kleur = ['H','R','S','K'][Math.floor(i/13)];
  kaart[i].kaart = ['A',2,3,4,5,6,7,8,9,10,'B','V','K'][i%13];
  kaart[i].html = '<font color="' + (i < 26 ? 'red' : 'black') + '">' + kaart[i].kleur + kaart[i].kaart + '</font>';
  };

 // schudden
 for (var j = 0; j < 10; j++) {
  for (var i = 0; i < 52; i++) {
   var a =  Math.floor(Math.random() * 52);
   var tmp = kaart[a];
   kaart[a] = kaart[i];
   kaart[i] = tmp;
   };
  };

 for (var i = 0; i < 52; i++) document.writeln(kaart[i].html + ' ');
</script>
Daarna kun je de kaarten van de stapel delen. :)


Vr.Gr. Egel.
 
oh ***... nou heb ik deze vraag dus ook verkeerd gesteld...:eek:

kan ik deze vraag opnieuw stellen in "java"?

Egel, toch bedankt voor je oplossing, misschien kan ik er toch wel iets mee:eek: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan