Javascript tafels rekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nasr1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hi,

Ik heb eigenlijk een vraag/probleem.

Ik heb vandaag een nieuwe opdracht gekregen op school waarbij ik javascript moet gebruiken.
Maar het probleem is dat ik nog nooit met javascipt gewerkt heb.
Ik heb wel met Java, en HTML gewerkt.

Maar dus mijn opdracht is dat ik een website moet maken met HTML, en in die website moet ik met javascript tafels maken (rekenen), die je kan leren, maar ook kan toetsen, en by de toets moet ik ook zetten wat diegene heeft gescoord, en hoeveel fouten diegene heeft.

Dit was zo'n beetje de opdracht ^^

Zouden jullie me misschien kunnen helpen ?

mvg,
Nasr

Laatst bewerkt:
Ja, dat kunnen we.

(eh, we gaan de opdracht niet voor je maken, als je dat toevallig dacht. Het forum is er om vragen op te lossen; dus, als je ergens vastloopt dan kan je hier je vraag stellen. Geef dan in ieder geval de code waarmee je vastloopt, niet een 'kan je niet een voorbeeldje maken' - we krijgen hier niet voor betaald.)

U hoeft ook niet de opdracht voor me te maken, want daar leer ik toch niks van..
Maar bijvoorbeeld me een beetje de goede richting opsturen, hoe ik dit kan doen enz.

mvg,

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nog nooit met javascript gewerkt hebt zal het niet makkelijk worden om dit te maken. Maar als je een klein beetje basis kennis opzoekt (w3schools.com is een goede tutorial site) over hoe je variabelen maakt, text in textboxen zet, hoe je ze kunt optellen / aftrekken / vermenigvuldigen etc. dan kom je al een heel eind als je een beetje creatief bent ;)

Tip : je kunt een variabel maken waarbij je er steeds 1 optelt als de user een fout antwoord geeft. op het eind laat je die variabel dan zien.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan