Javascript (tekst) probleem in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyAkkerman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2013
Hallo,

Ik heb al vanaf het begin dat ik mijn website online heb gegooid problemen met Internet Explorer.

Check www.wesleyakkerman.nl eens in google chrome, safari of firefox. Je ziet hier dat navigatie een geladen font (Bebas Neue) is en ook de kopjes op de homepagina. Nu is het probleem dat Internet Explorer dit font blokkeert (gaat via javascript).

Nu had ik deze code gevonden op een andere website: <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=Edge" />

Maar zelfs dit werkt ook niet :(

Heeft iemand de gouden tip voor me om dit probleem te verhelpen???

Alvast bedankt!:thumb:

Serieus? Welke internet explorer versie heb jij dan?

Heb ze op meerdere windows pc's getest en bij geen enkele daarvan werkte de tekst..
Nu is er gelukkig maar een kleine 15% van mijn bezoekers die nog gebruikt maakt van IE, maarja, wil wel voor iedereen bereikbaar zijn natuurlijk :)

Hoi Wesley,

IE7 onder WinXP: prachtig (en met eigen ogen gezien); ook de menu-hovers doen het.
IE8 volgens screenshot Netrenderer.com: eveneens geheel gaaf.
IE9 volgens screenshot Netrenderer.com: vertikt het.
Dubbelcheck IE9 volgens screenshot Browsershots (met ingeschakeld js): ook naks.

Een Google'tje op "cufon problem IE9" levert op, dat je niet alleen staat: resultaat!
  • Meteen de eerste link is raak: ook daar was op IE9 gans niets te zien. Maar wel een oplossing erbij.
  • Of het in jouw geval ook werkt, weet ik niet; anders is er wellicht in de andere hits iets te vinden.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: Alle extra stylesheets en javascript-hacks voor IE6 en IE7 zou ik er uit gooien: IE6 bestaat niet meer volgens de statistieken, en IE7 zat in december 2012 nog maar op 0,62% van alle NL surfers. Die mogen wel eens upgraden, voor hun eigen veiligheid.
En als maar 15% van je bezoekers IE gebruikt, dan kan je doorrekenen dat het gaat om fracties van millimeters vanaf 0%. :D

[edit]Bonus![/edit]
Op de berkenhof zit een background-img van ... 8.920kB = bijna 10MB !!! - Met opslaan als jpg met 20% compressie is daar nog maar 300kB van over, zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Is wel 30x zo vlug gedownload. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan