Javascript TinySlider2 witte achtergrond weghalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

ik heb een eigen portfolio website (gebouwd in Dreamweaver). Nu wil ik een slideshow met recent werk. Ik heb de TinySlider 2 erin gezet, dat lukt allemaal. Alleen wil ik niet die witte omlijning/achtergrond hebben (maar enkel de slide foto's en pijltjes). Hier een demo van de slideshow waarin duidelijk zichtbaar is dat er een witte achtergrond in zit: http://sandbox.scriptiny.com/tinyslider2/.
Zou het mogelijk zijn deze witte achtergrond eruit te halen? Ik heb zelf in de CSS style in de ''container'' de witte achtergrondkleur wel weg kunnen halen, maar dan blijft rondom de pijltjes nog wit. Misschien dat het in de gif. bestandjes van de pijltjes nog wit zit ingebakken? Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Dat wit zit inderdaad in het plaatje (icons.gif) ingebakken. Dat moet je dus even vervangen. Je kunt proberen weg te halen of beslissen gewoon zelf even nieuwe pijltjes te maken met een programma dat je fijn vindt. Photoshop is natuurlijk een bekende, maar ik werk ook graag met Inkscape. Het makkelijkst is om een plaatje van dezelfde afmetingen te maken, waarin de plaatjes ook op dezelfde plaatsen staan als in icons.gif, met als enige verschil dat je de achtergrond transparant maakt.

Bedankt voor de tip. Heb het kunnen oplossen door de pijltjes in Photoshop te maken met een transparante achtergrond :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan