javascrypt venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0167

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Berichten
282
goedendag,

voor school moet ik een kleine website bouwen, waarbij een vrachtwagenchauffeur bij de boer melk op moet halen en via VPN verbinding gegevens in de website moet invoegen.

ik heb een bestandje aangemaakt (add.php) waar stuk of 10 input velden staan die verpicht zijn en die je moet invullen. zodra je op OK drukt word er een nieuw venster geopend, die als eerst gaat kijken of alles is ingevult. dat heb ik met deze code gedaan:

Code:
if (!$totaal_melk) {
echo "<script language=javascript>window.alert('U heeft geen totale melk ingevuld!')</script>";
echo "<script language=javascript>window.close()</script>";
exit; }

maar zodra ik bijvoorbeeld 2 velden niet invult, geeft hij alleen via een alert de eerste aan, en de 2de geeft hij niet aan. hoe kan ik zorgen dat alle(!) niet ingevulde velden, dan worden weergegeven in 1(!) alert venster?

ALVAST BEDANKT!!:rolleyes:


longest
 
Waarom niet geheel in php? javascript is client side en is nog altijd te omzeilen....

PHP:
if (empty(!$totaal_melk)) {
    echo '!$totaal_melk is leeg';
}
Je hebt dan geen (I.M.O gruwelijk vervelende) Alertvenster, maar wordt de waarschuwing gewoon geprint op je scherm.(met CSS kun je nog een beetje opmaak er aan toevoegen, zoals rode letters e.d. om het wat opvallender te maken)
 
Laatst bewerkt:
! voor een variabele is een inversie teken.

!true = false en !false = true (en ja, hij maakt van alles een boolean, dus !1 is false en !0 is true)
 
Aha, Dank! Leer ik ook nog wat van dit topic;):thumb:
Zelf ook nog lerende in PHP....
 
ja, maar ik wil elk vakje die ik vergeten ben dat hi dat laat zien. maar nu heb ik het met javascrypt gedaan en dan pakt hij de eerste. en hij moet alle vakjes die ik ben vergeten in het rood weergeven dat hij ze vergeten is in te vullen. hoe doe je dat?
 
Hoe heb je je "vakjes" opgebouwd ? Zijn het allemaal variabelen? Is er 1 variabele?
In het eerste geval zou je kunnen herhalen met de gegeven code, echter is dat geen nette oplossing, ik zou hier dan een array van maken. In het laatste geval kun je met een een for loop gaan werken. De rode kleur kun je overigens met css regelen...

Maar post eens wat je hebt , dan kan ik iets meer zien van wat je bedoelt..
 
ja, is goed:
voor school hebben wij de volgende project.
er moet een heel vernieuwd netwerk komen voor een melkfabriek, melkrijders en de boeren. de boeren moeten alleen hun melk zien wat ze het laatste jaar hebben gezien, (op de website) de melkrijders moeten alleen orders toevoegen en de admin mag alles.

nu heb ik orders toevoegen gemaakt:

ordenummer, datum, totaal aantal melk, plaats, boer etc. deze zijn gemaakt in

Code:
<input type="style" (background en color) type="text" name="blabla"
etc. als je deze velden heb ingevuld word je doorgestuurdn aar een nieuw venster, waar dan een ajaxloader staat, : http://www.ajaxload.info.

na 3 seconde word het venster gesloten, en er moet komen te staan, uw gegevens zijn toegevoegd. en klaar is kees. maar zo ver zijn we nog niet. eerst moeten alle velden worden gecontroleerd of het wel is ingevult. dat had ik dus gedaan met javascrypt, maar dat was dus niet de juiste bedoeling, en die meldingen zijn ook bloed irritant. maar hoe moet ik dan maken, dat hij ALLE velden laat zien die ik vergeten bent. alvast bedankt

long
 
Ik kan op dit moment niet zien waar je mee bezig bent, waar declareer je die variabele?
als je value's van die input bijv. een variabele zijn, dan kun je er een fout array van maken..
Maar ik zie niet hoe een en ander opgebouwd is, dan kan ik je ook niet vertellen hoe/wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan