jb versterker hoge tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miterna

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Berichten
16
Nadat een box was opgeblazen hebben we een andere box van een ander merk aangesloten op de jb versterker. Dit is een hele avond goed gegaan, toen er opeens een vlam uit de box kwam en er nog alleen hoge tonen uit de originele box kwamen.
Wat is er aan de hand? Zijn de eindtrappen kapot of iets anders?
Hoeveel kost ongeveer een reparatie?
 
Dan draai je op een flink volume en heb je een luidspreker van een andere impedantie aangesloten

Maar een vlam klinkt me wel erg sterk in de oren, maar goed, ik heb ook niet alles gezien.
 
Echt waar! de box was van een ander merk (tja stom om hem toch aan te sluiten) en het volume was heel hoog (normaal ook) en er kwam een vlam uit de box.
Maar ja, ik heb al naar een zaak gebeld en het uitgelegd, maar ze kunnen me niet zeggen wat het is en wat de prijs is. Dus ik vertrouw het gewoon niet om de versterker ter reparatie te brengen. Als ik nou zeker zou weten dat het de eindtrappen zijn en ongeveer weet hoeveel het kost, dan kan ik overwegen om het te laten maken of een nieuwe aan te schaffen...
 
Waarom denk je dat je eindtrappen of sowieso je versterker stuk is wanneer je luidsprekers het begeven?
Waarschijnlijk is alles prima, maar draai je gewoon te hard.
Vergeet niet dat wanneer je je volume meer dan driekwart opendraait, er zulke rare pieken uit je versterker komen, dat sowieso iedere luidspreker op z'n donder krijgt.
Doe dat vaak en lang genoeg, dan gaat de luidspreker stuk en de verterker wordt lekker heet.
 
Ik denk dat omdat er uit de jb box, de originele, alleen hoge tonen komen.
Denk jij dat deze box ook defect is en niet de versterker?
Sorry maar ik weet hier helemaal niks van... Alleen dat ik het verhaal aan iemand verteld heb en hij zei dat het waarschijnlijk de eindtrappen van de versterker zijn...
 
Lees nog een keer wat ik hierboven schreef.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan