JButton om JFrame te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Beste, ik ben een eerstejaarsstudent aan de hogeschool gent (belgië) en moet als eindproject een quiz maken in Java. Aangezien ik nog geen expert ben hierin vraag ik wat ondersteuning van jullie...

Ik heb een klasse die als log-in scherm wordt gebruikt en een klasse om te registreren.
Als ik in het log-in scherm op de button Registreer klik, wens ik de klasse Registreren te openen... Welke code moet ik gebruiken om op deze button Registreer een actie te zetten zodat de andere klasse geopend wordt?

Hartelijk dank

Op deze manier kan je code uitvoeren als er op de knop gedrukt wordt:
[JS]button.addActionListener(new ActionListener() {
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
//Open hier het registratiescherm
}
});[/JS]

ja die heb ik geimplementeerd maar.. bovenaan staat er

public class loginFrame extends JFrame implements ActionListener

maar loginFrame staat rood onderlijnt en geeft : Add unimplemented methods
Make type 'loginFrame' abstract

die code die je me net gaf, die staat tog nog voor het definitief sluitingshaakje van de constructor hé?

De "implements ActionListener" kan je beter weghalen, dit is zowieso niet zo heel handig als je ook meerdere buttons heb.

Het stuk code van mij kan je vervolgens in een contructor of methode zetten waar je de listener aan de button wilt toevoegen, meestal doe je dit vlak na het creëren van de button.

Ja maar, ik weet hoe ik frames maak en dergelijke, ik vind juist de command niet om bij het klikken van een button, een bestaande klasse te openen

Ik neem aan dat die nieuwe klasse ook een JFrame/JDialog is, je zou dan ongeveer dit moeten doen:

[JS]//1. Create the frame.
JFrame frame = new JFrame("FrameDemo");

//2. Optional: What happens when the frame closes?
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

//3. Size the frame.
frame.pack();

//4. Show it.
frame.setVisible(true);[/JS]

Niet om vervelend te doen, maar die code was regelrecht gekopieerd uit de tutorial How to make frames.

Op internet en dus ook op de Java site is veel informatie te vinden over deze onderwerpen en het is dus heel leerzaam/nuttig om dit soort artikelen door te lezen.

Toch fijn dat ik je heb kunnen helpen! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan