Jdialog probleem in combinatie met een JList.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ward073

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
goed ik zal eerst even snel het doel van mijn applicatie uitleggen:
Het is een applicatie die fotos via filechooser kan inladen van je computer. Vervolgens ze in een JList gooit en in een arraylist van imageicons. Vervolgens heb je een knop waarmee je de slideshow kan starten. dat werkt allemaal prima. Nu ben ik bezig om op het moment dat je op een van de items uit de JList klikt deze uit de lijst wordt verwijdert en ook het image uit de arraylist wist. Maar daar wil ik wel een pop up voor gebruiken een JDialog dit heb ik geprogrammeerd. Maar op het moment dat je nu een item selecteert en op ok of cancel drukt voert hij het wel uit maar dan komt de Jdialog opnieuw omhoog. IK dacht eerst dat het probleem er in zou zitten dat het item nog steeds geselecteerd is waardoor de actionlisterner opnieuw word aangeroepe maar ik gebruik de clearSelection methode kan iemand mij helpen?:
Code:van de actionlistener:

imageList.addListSelectionListener(new ListSelectionListener(){
public void valueChanged(ListSelectionEvent e) {
if(JOptionPane.OK_OPTION == JOptionPane.showConfirmDialog(
frame,
"Weet je zeker dat je dit item uit de lijst wil verwijderen?",
"Waarschuwing",
JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION
)){
f.removeFromFotos(imageList.getSelectedIndex());
imageList.clearSelection();
}
else{
imageList.clearSelection();
}
}
});

De ListSelectionListener ontvangt altijd twee events als de gebruiker iets selecteert.
Het eerste event wordt verstuurd zodra de gebruiker een selectie begint en de tweede als de gebruiker klaar is met de selectie.

Meestal wil je alleen iets doen bij event nr.2.

Hiervoor is speciale functie:

e.getValueIsAdjusting(), Als dit true teruggeeft heb je event 1, bij false event 2..

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan