Jet Clean

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Ik hoor steeds de meest rare verhalen over clean programma's. Mijn zoon heeft ooit Jet Clean erop gezet. Hij gebruikt het zelf ook en voldoet hem goed. Maar 'men' zegt dat deze programma's ook dingen verwijderen die juist voor een goede werking van de pc noodzakelijk zijn.

Mijn besturingssysteem is Win 8.1. Als je kijkt binnen configuratie scherm kijkt > Systeem en beveiliging > onderhoudscentrum, dan zou je zeggen dat alles goed functioneert. Dat wordt letterlijk gemeld. Het systeem voert automatisch onderhoud uit. Wordt ook gemeld.

Is een clean programma dan eigenlijk wel nodig? Net als een anti virusprogramma: als ik het erop zet, krijg ik de melding dat twee virusscanners actief zijn die de pc kunnen vertragen.

Dus eigenlijk zijn Windows Defender en automatisch onderhoud voldoende? Zeker als je ook regelmatig schijfopruiming toepast?

Windows heeft zelf prima virus scanners dus voor de gewone gebruiker is het overbodig imo.

@Bundy: je bedoelt dat zo'n clean programma er in feite wel af kan?

Clean programmas als CCleaner zijn doorgaans voor schijfopruiming bedoeld. Staan dus los van virusscanners.
JetClean ken ik niet maar als je de standaard instellingen aanhoud kan er doorgaans weinig fout gaan...

Als clean programma zou ik voor ccleaner kiezen. Dit is een veel gebruikt en bekend programma. Ccleaner verwijderd geen verkeerde dingen jet clean heb ik geen ervaring mee

Ik maak van een schone installatie een image en als ik vermoed dat er vervuiling in zit dan zet ik die terug.
Als virusscanner Avast Free en als Firewall Zonalarm Free (kan meer dan Windows Firewall).
Cleaners zitten nu eenmaal vaak in het register te rommelen... en dat kan tot problemen leiden..
Immers,....... ik geloof er niks van dat al die Cleaners sleutels van het register kennen die lijken op WEVWGFHFEFGHFSEKKHDSERYUUTEWV en die komt van een programma dat mijn collega geschreven heeft.... dus de maker van die Cleaners kunnen het niet kennen (alleen bedoeld voor ons).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan