Jetdirect 170X

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtvd

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
108
Jetdirect 170X


Ik heb een Jetdirect 170X gekocht, tweedehands.

Dit is om van mijn HP deskjet 840c printer een netwerkprinter te maken..

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg.

Wat heb ik al gedaan..
1 de Jetdirect 170X aangesloten op mijn router (Speedtouch 706)
2 de HP deskjet 840c er op aangesloten.
3 gezocht naar drivers voor de Jetdirect 170X maar er zijn er zoveel dat ik niet weet welke ik hebben moet.
4 een hele tijd aan het prutsen geweest om het voor elkaar te krijgen.. maar geen succes

Mogelijk zijn er leden hier die dit werkend hebben of weten hoe dit geinstalleerd moet worden en mij er in helpen kunnen

Alvast bedankt.. :thumb:
 
Alvast voor de duidelijkheid: Je hebt geen drivers nodig voor de 170X, uitsluitend voor de printer die je eraan hebt hangen.

Dan: Je moet de configuratie van de 170X gaan instellen, en daar heb je wél software voor nodig. Stel een vast ip-adres in, die valt in de ip-reeks van je netwerk. Dus stel dat je (van je router) een ip-adres krijgt in de 192.168.1.x reeks, met subnetmasker 255.255.255.0, dan een vast ip-adres instellen op de 170X in ook die reeks, met hetzelfde subnetmasker. Pak een hoog ip-adres, in dit voorbeeld zou 192.168.1.200 voldoen.

Je zult daarna op je pc/laptop een lokale printer moeten toevoegen (uitvinken dat ding over Plug and play automatisch detecteren). Dan nieuwe lokale poort moeten toevoegen (van het soort Standard TCP/IP port, type apparaat: TCP/IP), daar het ip-adres van je 170X invullen etc.

Daarna zou het moeten werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Software voor (o.a.) de configuratie van de 170X is hier te vinden: HP Web Jetadmin 10.1
Zorg er wel voor dat je de 170X al hebt aangesloten aan de router of switch in je netwerk en al aangezet hebt vóórdat je de software laat zoeken naar aanwezige JetDirect apparatuur in je netwerk.

Documentatie, FAQ, etc. over HP Web Jetadmin: hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alvast voor de duidelijkheid: Je hebt geen drivers nodig voor de 170X, uitsluitend voor de printer die je eraan hebt hangen.

Dan: Je moet de configuratie van de 170X gaan instellen, en daar heb je wél software voor nodig. Stel een vast ip-adres in, die valt in de ip-reeks van je netwerk. Dus stel dat je (van je router) een ip-adres krijgt in de 192.168.1.x reeks, met subnetmasker 255.255.255.0, dan een vast ip-adres instellen op de 170X in ook die reeks, met hetzelfde subnetmasker. Pak een hoog ip-adres, in dit voorbeeld zou 192.168.1.200 voldoen.

Tijs.


Hallo

Ik kom niet bij de 170X om een netwerk nummer in te stellen...
Moet deze via de router ingesteld worden of eerst rechtstreeks aan de pc..?

Tinus
 
Zie dat ik nog een extra posting heb gedaan, die verwijst naar HP Web Jetadmin.

Daar kun je je apparaat laten 'discoveren' (detecteren zeg maar), en dan configureren. Lees dus even terug.

Tijs.
 
Handleidingen over de 170X: hier, voor het geval je die er niet bijgeleverd hebt gekregen.

Tijs.
 
Om je snel vooruit te helpen: Zet het apparaat terug naar fabriekswaarden (*).
Kijk daarna in je router welk ip-adres de 170X heeft gekregen.
Gebruik dat ip-adres met http:// ervoor in je browser om 'm verder te configureren.

(*)
To reset the 170X to factory defaults, follow these steps:
1. Unplug the power cord from the 170X.
2. While holding down the Test button on the 170X, plug the power
module into the 170X and continue to hold down the Test button
for five seconds. Any user-configured settings will be erased.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de HP Web Jetadmin 10.1 geinstalleerd..

Maar daar word het voor mij niet makkelijker van..
Het programma is nogal groot voor eennkleine instelling..:eek:

Maar om de 170X terug te zetten naar de fabrieksinstellingen moet ik deze dan rechtstreeks aan de pc hangen of gaat het via de router...
Ik kan hem via de router niet vinden..

Volgens de verkoper heeft hij nu een ip adres 192-168-2-20 maar zeker wist hij het niet meer..
 
Kijk nog eens netjes alle postings terug: Als je het apparaat aan je router hebt gehangen én je zet 'm terug naar fabriekswaarden, dan krijgt het apparaat van de router een ip-adres. Welk ip-adres dat kun je uitzoeken door óf een testpagina uit te draaien (je printer moet er dan wel al aanhangen en aanstaan, druk op de Test-knop voor die uitdraai) óf je kijkt in de configuratie van de router welke ip-adressen er via DHCP zijn uitgereikt.

Je kunt, zodra je dat ip-adres hebt achterhaald, dan met http:// ervoor in je browser de instellingen doen die je wilt.

Tijs.
 
heb de X700 gereset (een paar keer al)

En volgens mij krijg ik het ipadres 192.168.1.254 voor deze...
Typ ik deze in in IE dan start mijn routerprogramma op?

Hier 2 scherm copieën mogelijk kunt u daar wat aan zien?

Foto-QHSLJH6H.jpg
 
Heb je al een instellingen pagina van de 170X uitgedraaid op je printer?

Wat zegt die over het toegekende ip-adres?

Tijs.
 
Weet je wat? Stuur mij even je MSN-naam op. Doe dat door te klikken op mijn nicknaam links van deze posting, en te kiezen voor Stuur e-Mail naar dnties.

Dan kunnen we via Hulp-op-afstand wel wat fixen, lijkt me.

Tijs.
 
Het werkt...

Een nieuwe kabel gekocht vandaag..
aangesloten en eerst niets..
Alles uitgezet en opnieuw opgestart en nu ziet de X700 mijnHp printer..
En.. ik kan printen... vanaf elke pc en vanaf mijn laptop..

Ga vanavond m'n AP weer in de "lucht"zetten..
We hebben nogal wat campings hier.. kunnen ze internetten :)
En kan ik gelijk ff testen of ik vanaf mijn MDA ook kan printen :D


Ik moet zeggen :thumb::thumb::thumb::thumb:
Echt geweldig...
Hier was ik zelf nooit uitgekomen....
Heel bedankt.....:thumb:

Groet,
Tinus
 
Fijn dat mijn hulp ervoor heeft kunnen zorgen dat je probleem verholpen is. :thumb:

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting, zodat iedereen weet dat je probleem nu opgelost is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan