jeti webclient

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpeter

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Hallo allemaal.

Ik heb op internet de jabber java webclient van jeti ge download.
In het bestandje wat ik kreeg zat echter helaas geen html documentje.
En ook gene uitleg hoe ik hem in een html documentje kan uit voeren.
Net zo min als ik erachter kan komen wat nauw de goede .class file zou moeten zijn.
Daarom de vraag of iemand me kan helpen en me kan vertelen wat ik precies inde html code moet zetten om jeti.jar te laten werken.
Ik heb het hele pakketje even in ge pakt zodat ik hem op men webserver kan zetten en jullie hem eventueel kunnen downloaden om te kijken hoe hij precies sin elkaar zit.
het rar bestand is te vinden op: http://www.jenp.net/release/jeti.rar
Het jar bestand is via de zelfde url te bereiken alleen heet dan ipv jeti.rar Jeti.jar
De locale map staat op de server in /home/jenp.net/public_html/release
Hopelijk kan iemand me helpen

Groeten: peter

Volgens de website zou dit het moeten zijn:

HTML:
<a href='javascript:startJeti()'>click here</a>

wampier ik ga het proberen.
maar mijn gevoel zegt eerlijk gezegd dat het niet gaat werken.
want het is wel HEEL erg kort op deze manier temeer omdat er ook nergens word gezegd welk bestand er ge opent moet worden en of waar.

heb het ge probeerd en zo als ik vermoede doet de link egt 0,0 of wel helemaal nix als ik klik op de link

Laatst bewerkt:
Volgens de website zou dit het moeten zijn:

HTML:
<a href='javascript:startJeti()'>click here</a>
Waar heb je dat zien staan? VOlgens mij kun je niet zó gemakkelijk vanuit javascript een java applet aanroepen (als het al kan).

@hieronder, ah, kijk da's inderdaad een stuk completer.

Laatst bewerkt:
Kleine omissie omdat de file niet was toegevoegd:

[JS]function startJeti()
{
var leftpos = (screen.availWidth - 200)-40;
resiz = (navigator.appName=="Netscape") ? 0 : 1;
F = window.open( "/applet/jeti.html", "jabber", "width=158, height=446, top=40, left="+leftpos+", directories=no, location=no, menubar=no, scroll=no, status=no, titlebar=no, toolbar=no, resizable="+resiz+"" );
}[/JS]

HTML:
<html><head>
<title>Jeti Applet</title></head>
<body>
<applet archive="applet.jar,plugins/alertwindow.jar,plugins/filetransfer.jar,plugins/vcard.jar,plugins/titlescroller.jar,plugins/emoticons.jar,plugins/groupchat.jar,plugins/sound.jar,plugins/xhtml.jar" code="nu.fw.jeti.applet.Jeti.class" width="100%" height="100%" hspace="0" title="Java">
</applet>

</body></html>

Laatst bewerkt:
HTML:
<html><head>
<body>
<applet archive="applet.jar,plugins/alertwindow.jar,plugins/filetransfer.jar,plugins/vcard.jar,plugins/titlescroller.jar,plugins/emoticons.jar,plugins/groupchat.jar,plugins/sound.jar,plugins/xhtml.jar" code="nu.fw.jeti.applet.Jeti.class" width="100%" height="100%" hspace="0" title="Java">
</applet>

</body></html>
Hij lijkt nu al iet meer te gaan doen met het genoemde html code
Echter krijg ik nog steeds wel een error en wel de volgende

ClassNotFoundException !
Nu.fw.jeti.applet.Jeti.class

mogelijk moet je applet.jar even renamen naar jeti.jar in de code hierboven

dat was ik inderdaad vergeten aan te passen.
maar een geluk heb ik wel het werkt daar na gelukkig nog niet.
anders zou ik zo verschut hebben gestaan
de broncode van de html ziet er overigens op dit moment zo uit
HTML:
<html><head>
<body>
<applet archive="Jeti.jar,plugins/alertwindow.jar,plugins/filetransfer.jar,plugins/vcard.jar,plugins/titlescroller.jar,plugins/emoticons.jar,plugins/groupchat.jar,plugins/sound.jar,plugins/xhtml.jar" code="nu.fw.jeti.applet.Jeti.class" width="100%" height="100%" hspace="0" title="Java">
</applet>

</body></html>

en voor het gemak ook maar bij deze even de url naar de html zodat jullie ook zelf de error en zo kunnen lezen:
http://www.jenp.net/release/index.htm

ik moet zelf even zoeken, omdat ik hier niets heb waarmee ik kan testen,

maar wat als je de "code=" veranderd in:

"nu.fw.jeti.ui.jeti.class"

Mogelijk is het voorbeeld van een oudere versie. Ik moet wel zeggen dat de support inderdaad erg summier is. Ik ben zelf even in de classes gedoken en er is geen applet directory, wel een UI directoy. anders moet ik zelf even op mijn thuisserver wat testen

Helaas dat was het dus ook niet helemaal.
Al lijkt het dat we wel een stapje verder zijn nu want krijg de indruk dat hij nu nestelt bestanden of iets niet kan vinden.
ik heb de html op de server ook weer bij ge werkt zodat jullie ook de errors kunnen zien

Heel erg bedankt dat was het dus inderdaad verkeerde verzie.
ook bij mij doet hij het nu.
alleen nu nog zo zien te krijgen dat als je op de index.html komt hij gewoon meteen de jabber cliënt laad in plaats van dat ik op de link moet klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan