Join in SQL-query met 4 tabellen, dubbele records in output

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvanGalenLast

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Ik heb met MSQuery een SQL-query gemaakt waarbij 4 tabellen (stel A tot en met D) betrokken zijn. De joins heb ik als volgt opgesteld:
Tabel A, veld ritnummer = Tabel B veld ritnummer AND;
Tabel B, ordernummer = Tabel C, ordernummer AND;
Tabel C, ordernummer = Tabel D, ordernummer AND;
Het ordernummer komt niet voor in tabel A.

In de Msquery-definitie wordt de join aangegeven als INNER JOIN, hetgeen mij juist lijkt omdat ik alleen dié records in de output wil die aan alle voorwaarden voldoen.

Voor het filteren van de data heb ik nog de volgende criteria opgenomen:
een begindatum, een landcode en een routecode.

In de output krijg ik dubbele records waarbij ik niet kan achterhalen waarom dat is. Kan dat aan de join liggen (bijvoorbeeld de volgorde van join) of is er een andere instelling die ik zou moeten wijzigen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Ronald

Ik heb met MSQuery een SQL-query gemaakt waarbij 4 tabellen (stel A tot en met D) betrokken zijn. De joins heb ik als volgt opgesteld:
Tabel A, veld ritnummer = Tabel B veld ritnummer AND;
Tabel B, ordernummer = Tabel C, ordernummer AND;
Tabel C, ordernummer = Tabel D, ordernummer AND;
Het ordernummer komt niet voor in tabel A.

In de Msquery-definitie wordt de join aangegeven als INNER JOIN, hetgeen mij juist lijkt omdat ik alleen dié records in de output wil die aan alle voorwaarden voldoen.

Voor het filteren van de data heb ik nog de volgende criteria opgenomen:
een begindatum, een landcode en een routecode.

In de output krijg ik dubbele records waarbij ik niet kan achterhalen waarom dat is. Kan dat aan de join liggen (bijvoorbeeld de volgorde van join) of is er een andere instelling die ik zou moeten wijzigen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Ronald

waarschijnlijk group by

Bedankt voor de tip maar het bleek net een andere optie te zijn.

Bij de optie waar deze stond, wordt nog een andere gegeven, nl. alleen de unieke waarden. Die gaf uiteindelijk het gewenste resultaat.

Nogmaals bedankt. :thumb:

Mvg,

Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan