• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jongste Datum+tiid van de dagen in een Datumlijst Filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb een Satteliet-Programmalijst

Indeling Kolommen:
Datum+Tijd; Programma; Thema's; Zender;
In Excell 2007 ingevoerd.

Nu moet ik veelal de kentering van de dagen voor 'Datum en tijd' aanpassen. Dus het begin van elke dag de eerste beste datum informatie.

Dus dacht ik ff een filtering op de Datum+Tijd kolom los te laten.
Filter-uitleg geeft aan dat ik 'Joker' tekens "*" , "?" mag gebruiken.
Van 'Datum+tijd-1' tot en met 'Datum+Tijd-2' en filteren.

Alles wat ik probeer met Automatisch Filter instelling of nauw "begin","Bevat", etc... Ik krijg geen gefilterde datums, wel, soms 'lege' (staan wel formules in) cellen, waarbij de gefilterde 'Lege cellen' niet te relateren zijn aan de rest in de lijstregel-Info.

Dus kan ik alleen maar gegroepeerd op DD+T filteren, maar ik kan niet kiezen voor
'Dichts bijzijnde Datum'.
Mijn Datum+Tijd opmaak is; "2019-11-18-Ma_22:45".
Ik heb zelfs geprobeerd te filteren via 'Standaard' Celopmaak "40310,0" (is een Seriëlle Datum+Tijd) aanduiding, en op die wijze met joker-tekens e.d. ingevuld, maar geeft geen Datum-filtering weer?!

Hoe werkt 'Datum' c.q. 'Tijd' deel-filtering?
Dus een filtering van de eerste info op elke dag van de maand?
Ik weet nl. niet op welke tijd van elke dag in de maand een Programma begint.
dit is altijd verschillend kan of om 00:00 uur of 01:00 uur of daar tussen en voorbij!

Freddie.

Laatst bewerkt:
Beste Freddie, kan beter zeggen dat je alles verkeerd doet,;) want wat de methode is, weet ik helemaal niet.
Maar kijk eerst eens even hier naar. Illustreer uw vraag met een voorbeeldbestand.

Okee mense, heb een benaderende oplossing gevonden!

Filteren op datum,Tijd is lastig, maar als men deze gegevens in een lijst heeft en het - in een extra toegevoegde kolom - in tekst-opmaak per formule samenstelt,
dan kun je er op velerlei wijze een filter op los laten!

Beste Freddie, kan beter zeggen dat je alles verkeerd doet,;) want wat de methode is, weet ik helemaal niet.
Maar kijk eerst eens even hier naar. Illustreer uw vraag met een voorbeeldbestand.

Dank Senso, dat heeft me wat meer ordelijkheid verschaft!
Hoop dat 't nu wat duidelijker is geworden. Zoals al in een andere reactie van mij aangegeven dat ik inmiddels een redelijk passende oplossing heb gevonden.
Ja, er zal meer met VBA mogelijk zijn maar dan zou ik wel eens een boek daarover willen bestuderen want heb heel weinig kennis van.

De hulpkolom is compleet overbodig. Je kan prima filteren op datums. Maar zonder bestandje geen concreet antwoord. En als je eigen oplossing voldoet, zet het draadje dan even op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan