Joomla problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vamoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vamoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Wie kan mij helpen, ik heb een website van Joomla in beheer deze is gemaakt door een vorige medewerker.
Zodra ik iets wil aanpassen op de onderliggende pagina's zoals producten en ik upload het index bestand, werkt de zoekfunctie van de site niet meer.

Alvast Bedankt!

Kun je wat duidelijker vertellen wat je aan het doen bent in Joomla? Probeer je teksten op pagina's te wijzigen? Welke Joomla versie, wat voor zoekfunctie is het?
Graag wat preciezer melden wat je gedaan hebt, en wat er dan gebeurde (foutmeldingen?), om je beter te kunnen helpen.

Het is versie 1.5, Het bestand index is aangepast, alle data is verwerkt in 1 index file, deze heb ik aangepast en geupload in de httpdocs folder. Er is een zoekfunctie aanwezig op de site waarbij je bijvoorbeeld een product kunt zoeken. Deze zoekfunctie gaat geheel weg als ik dit bestand upload. Waardoor bezoekers hier dus geen gebruik meer van kunnen maken. Wat ik aangepast heb; zijn de foto's van de producten op het productoverzicht er is 1 foto toegevoegd, eerder kon ik dit toevoegen via de database in plesk maar dit werkt niet. Waarschijnlijk is het al mis gegaan op het moment dat de site gemaakt is aangezien dit totaal niet gemaakt is zoals een joomla site opgebouwd hoort te worden. Maar goed alles werkt, behalve het aanpassen van de sheets onder de home sheet. Zoals het gedeelte producten; (het hoofdblad)

Laatst bewerkt:
Als ik je goed begrijp maak je een wijziging in het template van de Joomla website (je upload deze bestanden via FTP). Normaal gesproken wijzig je de inhoud via het onderhoudsgedeelte: je logt in op mijnsite/administrator, en daar plaats je foto's. Maar dit lukt niet?
Wijzigingen maken in het template is eigenlijk bedoeld voor ontwikkelaars: daar kom je als je de website bouwt.
De zoekfunctie is waarschijnlijk een module of een component. Via het onderhoudsgedeelte kun je die opzoeken, en zien in welke positie van het template de zoekfunctie wordt geplaatst. Als je wijzigingen maakt in het template moet die positie intact blijven, anders zal het niet meer werken.

Misschien helpt het om wat meer te lezen over het werken met Joomla templates

Het is iets ingewikkelder, er is 1 template een vaste template voor de hoofdpagina, hieraan zitten allemaal onderliggende layers verbonden, voor de subpagina's.
De template kan ik aanpassen dat is allemaal geen probleem maar ik kan nergens vinden waar de hoofdtemplate gelinkt zit aan de onderliggende layers. :confused:
Heb het gehele joomla handboek al gehad, maar daar staat hoe je het kunt veranderen als het op de juiste manier gemaakt is, en dat is nou net niet het geval bij deze site.
Ik heb ook al via firebug gekeken om aanpassingen te kunnen doen maar ik kom er gewoon niet uit.

Misschien is het beter om het template te verbouwen. Je kan de producten en foto's dan wijzigbaar maken via het onderhoudsgedeelte van Joomla. Daar is een CMS voor bedoeld.
Om foto's snel te vervangen kun je ze ook via FTP uploaden in de juiste map, en dezelfde maat en naam als de oude foto aanhouden. Dan heb je verder niets te maken met code.
Succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan