Joomla template lay-out maken met Adobe Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleSeubring

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik wil een joomla template lay-out maken met Adobe Photoshop.

Alleen mijn vraag is hoe je het moet doen met menu-items, aangezien de de titel daarvan kan wijzigen in joomla?

Alvast bedankt,

Jelle

Hallo,

Om een template te maken voor Joomla heb je meer nodig dan alleen Adobe Photoshop.
De menu items zijn een include die je toevoegt aan je code.
Bekijk deze handleiding eens.

Als er nog vragen zijn horen we het van je!

Succes:thumb:

Ik weet dat je meer nodig hebt dan photoshop. Maar het ging ook om de lay-out.
Ik heb voor alle code Adobe Dreamweaver.

Paar vraagjes:
- Hoe zit het met de lengte van de pagina
- Ik wil menu-blokjes boven het "frame", maar ik wil dat er ook extra menu-items toegevoegd kunnen worden

En ik ben erg slecht in engels, dus een engelse handleiding/tutorial in niks voor mij.

- Hoe zit het met de lengte van de pagina
Je kan zelf de lengte kiezen, Joomla heeft daar niets mee te maken.
Als je een pagina 1280 * 1024 wilt doen kan dat gewoon.

- Ik wil menu-blokjes boven het "frame", maar ik wil dat er ook extra menu-items toegevoegd kunnen worden
Dat include je, als je een menu maakt in Joomla krijgt die een naam, die zet je in de index.php en dan kan je via de backend van Joomla menu's toevoegen en verwijderen en/of aanpassen.
Kijk naar onderstaande voorbeeld:
PHP:
<jdoc:include type="modules" name="bottom" />
Die name="bottom" veranderd dan in de naam die jij opgegeven hebt aan je module van je menu.

Met Google Translate kan je de pagina vertalen; zie onderstaande link.
Joomla template in NL

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk hoe ik die menu'tjes moet aanpakken in photoshop, bij het maken van de lay-out.. En qua lengte: bij mijn huidige template is het zo: hoe meer artikelen op de pagina, hoe langer de pagina.

Niet, je houdt de locatie waar je de plaatjes wilt leeg.
Je moet natuurlijk wel de achtergrond geven, maar verder pas je alles aan in je CSS.
Door de menu die je aanmaakt in je backend komt die op de locatie die je hebt aan gegeven in je CSS.
Met je layout in photoshop moet je alleen rekening houden waar het komt.
Hoe meer menu's hoe langer het wordt inderdaad, of je moet gaan werken met drop down menu's maar dat pas je ook weer aan in je CSS.

Je zou eventueel gebruik kunnen maken van het programma artisteer: http://www.artisteer.com

JE zit dan natuurlijk wel weer vast aan bepaalde vormen etc, maar het geeft toch een mogelijkheid om simpel een eigen Joomla template te maken

Ik had het over de hoogte van de pagina, en moet ik de het menu'tje wel ontwerpen zegmaar?

Ik heb Artisteer maak het lijkt alleen maar op elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan